رونمایی از ابرخودرو 5 هزار اسب بخاری Devel Sixteen در دبی

ابدر سال 2013 میلادی بود که برادران العطار اماراتی از یک نمونه پروتوتایپ با نام   Devel Sixteen در نمایشگاه دبی رونمایی کردند که قادر به حرکت نبود ولی دارای ویژگی های بسیار بسیار غافیلگیر کننده ای بود.

به گزارش خودروبرتر، طبق اعلام رسمی این خودرو دارای مشخصاتی همچون موتور7.4 لیتری V16 توربو شارژ چهارگانه که بدین ترتیب قدرتی در حدود 5 هزار اسب بخار تولید می کرد و شتاب صفر تا صد آن در حدود 1.8 ثانیه و حداکثر سرعت 560 کیلومتر در ساعت بود که بسیار بسیار غیر قابل باور و رویاپردازانه بود.

در نمایشگاه دبی اعلام شد که این ابر خودرو دارای 3 نسخه خواهد بود بدین معنی که  دو مدل جاده‌ای دویل 16 از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل به قدرت‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ اسب بخار بهره خواهند برد و مدل مخصوص پیست به سیستم پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر V شکل  در کنار چهار توربو به قدرت ۵۰۰۷ اسب بخار و گشتاور ۵۰۹۴ نیوتن‌متر مجهز خواهد بود تا بیش تر از پیش به هدف تیم مهندسی دویل که همان دست‌یابی به حداکثر سرعتی بالای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است نزدیک تر شود.

از نقطه نظر طراحی این ابر خودرو به وضوح از ابر خودرو لامبورگینی وننو ، آگوئیستا و حتی خودرو بت من موسوم به بت موبیل الهام گرفته بود و در عقب آن نیز طراحی به شکل دو موتور جت به چشم میخورد.

در زمانی که نمونه مقدماتی این خودرو در 4 سال پیش رونمایی شد همگان به تمسخر آن پرداختند ولی برادران العطار ناامید نشده و شرکت  آمریکایی Steve Morris که اقدام به ساخت این نمونه کرده بود مدت زمانی در حدود 2 سال پس از رونمایی ، بی سر و صدا در حال رفع اشکالات آن بود که در طی یکی از مراحل حجم موتور را به 12.3 لیتر افزایش داد تا بدین ترتیب بتواند در آزمون داینو آمریکا نیز مورد آزمایش قرار گیرد.

ولی حالا دیگر نسخه‌ی جدید طراحی بسیار پخته‌تری دارد و فاصله‌ی زیاد بین دو محور و ارتفاع کم آن، نوید توانایی این ابر خودرو را برای رسیدن به سرعت‌های بالا را می‌دهد.

سیستم اگزوزهای آن کاملا یادآور طراحی جت‌های جنگنده هستند و  طراحی کابین دویل 16، ساده و آینده‌نگرانه است. مقامات شرکت اماراتی به پیشرانه‌ی V16، حجم ۱۲.۳ لیتر و قدرت ۵۰۰۰ اسب بخاری آن تأکید می‌کنند؛ ولی در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷ درب کاپوت دویل 16 اصلا باز نشد.

در واقع با اینکه دو مدل جدید به‌عنوان خودروی تولیدی معرفی شده‌اند، هنوز دقیقا مشخص نیست که دو نسخه‌ی جدید به نمایش درآمده، نسخه‌ی نهایی هستند یا هنوز در حد یک مدل پروتوتایپ باقی خواهند ماند.

بر اساس اعلام شرکت مذکور، رانندگی با این ابر خودرو بسیار راحت بوده و دارای تمامی تجهیزات  ممکن در خودروهای امروزی مدرن است.

با این مشخصات این خودرو قویترین و سریع ترین خودرو جاده های خواهد بود که در مقام مقایسه دارای قدرت در حدود چهر برابر ابر خودرویی همچون مک لارن F1  است.

به هر حال این خودرو جدال سختی با ابرخودروهای مدعی در زمینه سرعت همچون بوگاتی شیرون ، Koenigsegg و Hennessey با محصولاتی همچون شیرون، ونوم اف 5 خواهد داشت.

قیمت رسمی برای این ابر خودرو نسخه پیست هنوز اعلام نشده است ولی به نظر می رسد ما نباید منتظر برچسب قیمت پایین تر از یک میلیون و ششصد هزار دلار باشیم.

در پایان شما را به تماشای ویدئویی از این ابر خودرو آسیایی دعوت میکنیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.