راه کارهای عملی و آسان برای کاهش استهلاک خودرو

ماشین در وطن ما حکم سرمایه دارد. پراید را می‌خریم و در سال پنجم با ۲۰۰ هزار کیلومتر کارکرد به همان قیمت خرید و شاید حتی بالاتر می‌فروشیم! طبیعی است که در چنین شرایطی نگهداری از خودرو و سرمایه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و مالکین به دنبال راه کارهایی برای کاهش استهلاک خودرو خود هستند.

در این بین کسانی نقطه‌ی مقابل این افراد هستند و زحمت زیادی برای اوراق کردن هر چه زودتر ماشینشان می‌کشند!، اگر میخواهید تا استهلاک خودرو شما کاهش پیدا کند بهتر است خواندن مطلب ذیل را از دست ندهید.

مهمترین عوامل در کاهش استهلاک خودرو

رانندگی با باک خالی

فارغ از بحث هایی که در رابطه با ورود رسوبات بنزین در صورت تقریبا خالی شدن باک مطرح میشود این است که وقتی سطح بنزین در باک بسیار کم شود موجب افزایش دمای پمپ بنزین خودرو و در نتیجه کاهش عمر آن میشود زیرا بنزین است که موجب خنک شدن پمپ بنزین میشود.

این در حالی است که برخی شرکت های خودروسازی به صورت کلی منکر این فرایند میشوند.

استفاده از ترمز دستی در جاده های شیب دار

یکی از عادات ناپسند رانندگان این مورد است که در جاده های شیب دار خودرو را در حالت دنده قرار داده و سپس آنرا خاموش میکنند که علی رغم اینکه خودرو در این حالت ایست کامل دارد ولی فشار بسیار زیادی به گیربکس خودرو وارد میشود و برای جلوگیری از این فشار بهتر است ابتدا ترمز دستی را کشیده و سپس در حالت دنده قرار دهید.

عدم ایست کامل در هنگام تعویض دنده جلو به دنده عقب

با این کار بسیار اشتباه، گیربکس خود را چندین سال زودتر پیر و فرسوده میکنید زیرا هنگامی که خودرو هنوز در حال حرکت است اگر تعویض به دنده عقب صورت گیرد فشار بسیار زیادی به گیربکس وارده کرده که حتی شما ممکن است صدای درگیر شدن چرخ دنده ها به یکدیگر(آب هویج!) را نیز بشنوید که به صورت یقین اتفاق خوبی نیست و کاهش استهلاک خودرو را در پی نخواهد داشت.

ترمز طولانی در مسیرهای سرپایینی و طولانی

هنگامی که در حال حرکت در مسیرهای سرپایینی و طولانی هستیم شاید مطمئن ترین راه ترمز کردن دایم باشد ولی باید دنده خود را سنگین کنید تا از دو روش ترمز موتور و ترمز گیری بهره ببرید.

ترمز دائمی باعث میشود تا لنت ترمز شما زودتر از موعد مقرر تمام شود.

با این حال بازهم اگر شما اصرار دارید تا زودتر ماشینتان پیر شده و استهلاک سریع تری پیدا کند پیشنهاد میکنم تا خواندن این مطلب را نیز از دست ندهید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.