اشتباهات مهلک و خطرناک برای نگهداری از خودرو

اکثر رانندگان در هنگام نگهداری از خودرو دلبندشان ، دچار اشتباهات فاحشی میشوند که البته خود از این اشتباهات آگاه نبوده و نوعی ندانم کاری بر آنان چیره گشته است که با هم نگاهی بر مهمترین اشتباهات این رانندگان می اندازیم.

مهمترین اشتباهات رانندگان در هنگام نگهداری از خودرو

توجه نکردن به چراغ هشدار دهنده:

یکی از مهمترین موارد عدم توجه به چراغ های هشدار دهنده است که به عنوان مثال روشن بودن چراغ روغن ماشین نشان دهنده یک مشکل خطرناک در موتور است که با عوض شدن صدای موتور همراه بوده که به احتمال زیاد پمپ روغن ماشین ایراد دارد که در ادامه و عدم توجه باعث آسیب جدی به موتور خواهد شد.

کوبیدن لنت یا صفحه کلاج

کوبیدن لنت و یا صفحه کلاج تا حدودی جواب میدهد ولی باید به این نکته توجه کنید گه صفحه و لنتی که میخواهید بکوبید باید قابل کوبیدن باشد و ارزش کوبیدن داشته باشد و نکته دوم اینکه کوبیدن کار هر کسی نیست و باید فردی ماهر این مورد را برای شما انجام دهد.

دقت نکردن به طول عمر قطعات

برای انجام سرویس های دوره ای ، جدا از مسافتی که خودرو طی میکند باید زمان را هم در نظر بگیرید مثلا روغن موتور باید هر 5 هزار کیلومتر عوض شود ولی اگر این مسافت را در طی 6 ماه بارهم نرفتد باید روغن موتور تعویض شود و البته نته دیگری را نیز زیر نظر داشته باشید حتی در جا کار کردن موتور هم باعث کار کردن قطعات موتور خواهند شد.

حذف کردن سنسورهای ماشین

یکی از مواردی که به تازگی متداول شده است عوض کردن سنسور و یا حذف آن برای دیاگ است و دیگر سنسور اطلاعات را به ecu ارسال میکندکه البته ممکن است در چند روز اول مشکل شما را تا حدودی حل کند ولی قریب به یقین بعد از مدتی ماشین بی نهایت دچار آسی شده و شما را در شتاب گیری و … دچار مشکل خواهد کرد.

ریختن مقدار زیادی ضد یخ توی رادیاتور

اگر تاکنون داخل سیستم خنک کننده خودرو ضد یخ نریخته اید و ماشین بدون ضد یخ کار میکند. اکنون با ریختن ضد یخ ، قطعات ماشین دچار نشتی خواهند شد و ممکن است شلنگ ها ، واتر پمپ ، رادیاتور مشکل پیدا کنند.

برای جلوگیری از این روند؛ کلا آب سیستم خنک کننده را تخلیه کنید و مقدار کمی ضد یخ با آب رادیاتور قاطی کنید و بعد توی رادیاتور بریزید.

ترکیب سمی تینر و گازوئیل و آب

بسیاری از راننده ها بر اساس ندانم کاری و یا اینکه از دیگر رانندهه ها یادگرفته اند برای تمیز کردن سوزن انژکتور توی باک بنزین تینر میریزن و برای تمیز شدن رسوب روغن توی موتور گازوئیل میریزند که این کار نتیجه ای به جز گشاد شدن سوزن انژکتور و از بین رفتن موتور ماشین نخواهد داشت.

مالیدن گیریس به سر باتری

هها که البته میدانیم که از سولفاته کردن جلوگیری میکند ولی باعث افت رسانایی قطب باتری هم شده و برای جلوگیری از این فرایند ، میتوانید بعد از مالیدن گیریس، ذره ای روغن موتور روی دستمال بریزین و باهاش قطب های باتری رو تمیز کنید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.