صدای ویز از پمپ بنزین و علت زوزه پمپ بنزین سمند و پژو 405 چیست ؟

به طور یقین یکی از دل مشغولی های رانندگان خودروهای وطنی همانند پژو 405 ، سمند و پژو پارس ، صدای نا هنجار در زیر باک است و به دنبال علت زوزه پمپ بنزین سمند هستند.

این صدای نابهنجار که حتی برخی برای خلاصی از دست ان به صدای رادیو ضبط خودروپناه میبرند ولی با خیال راحت به شما میگویم که این صدا هیچ گونه تاثیری در عملکرد پمپ بنزین خودرو نداشته و به نوعی باید با این صدا کنار بیایید.

فقط از شرکت ایران خودرو باید پرسید که چرا با وجود فواید بسیار قرار داشتن پمپ بنزین در درون باک، آنرا در بیرون باک قرار داده است تا سر و صدای آن باعث آزار و اذیت راننده و سرنشینان به خصوص در تابستان و هوای گرم گردد.

یک پمپ بنزین

انواع پمپ بنزین در خودروهای داخلی و اهمیت آن در زوزه پمپ بنزین سمند

پمپ بنزین درونی:

این پمپ که در درون باک قرار گرفته است با مکش بنزین آنرا به سمت انژکتورها میفرستد و چون در داخل بنزین غوطه ور است دیگر گرم نشده و در نتیجه تولید صدا ندارد و چون اکسیژنی نیز دریافت نمیکند به صورت کلی خطر انفجار و آتش سوزی نیز وجود نخواهد داشت و همیشه بهتر است سطح بنزین باک از نیمه بیشتر باشد تا در معرض هوا قرار نگیرد.

پمپ بنزین بیرونی:

نوع اول آن مربوط به خودروهای کاربراتوری است که حرکت خود را از میل بادامک موتور میگیرد و بدین تریتب مکش بنزین انجام میدهد که مشکلات خاص خود را دارد که در دسترس ترین نمونه آن وانت نیسان سایپا وطنی است.

نوع دوم آن برقی است که بیشتر در مدل های دهه نود دیده میشود که پمپ به وسیله یک آهن ربا باعث جلو و عقب رفتن دیافراگم ان شده و بدین وسیله عمل مکش بنزین انجام میشود.

نوع سوم این پمپ بنزین که دمشی است در محصولات ایران خودرو همچون سمند، پژو 405 و پژو پارس بکار گرفته شده است که تولید صدای زیادی میکند که گرمای هوا آنرا بیشتر میکند و به خاطر دمشی بودن آن دارای سر و صدای بسیار زیادی است.

برای این پمپ ها نیاز است که سطح بنزین بالاتر از سطح پمپ باشد و در ضمن با دارا بودن یک سوپاپ مانع برگشت سوخت میشوند  تا لحظاتی پس از خاموش شدن فشار سیستم ثابت بوده و از تشکیل حباب های بخار جلوگیری میکند.

علت زوزه پمپ بنزین سمند میتواند به دلیل گرم شدن نیز باشد.
سیستم سوخت رسانی در ماشین های انژکتوری

چند پیشنهاد برای سالم ماندن و جلوگیری از زوزه پمپ بنزین سمند و پژو پارس

سعی کنید تا باک خودرو خالی نشود چون باعث تشکیل بخار آب و در نتیجه اضافه شدن اب به بنزین خواهد شد که با ورود به سیستم سوخت رسانی سبب صدمات جدی به آن خواهد شد.

سعی کنید تا فیلتر بنزین را حداقل هر 10 هزار کیلومتر و از مارک های معتبر تعویض کنید تا دچار خرابی پمپ بنزین و تعویض گران قیمت آن نباشید.

اگر در مناطق گرمسیری هستید روکش پمپ بنزین را برداشته و برای جلوگیری از ورود رطوبت به آن در ایام بارندگی آنرا نصب کنید هر چند که این روکش برای جلوگیری از ضربات احتمالی نیز است.

توصیه نهایی برای جلوگیری از زوزه پمپ بنزین سمند

همیشه سعی کنید تا آمپر بنزین شما از نیمه پایین تر نیاید تا دیگر شاهد سر و صدای پمپ بنزین نباشید.

چند پرسش متداول

آیا صدای ویز از پمپ بنزین سمند به معنای خرابی آن است؟

به طور یقین این صدا ناشی از خرابی نبوده و علل دیگری دارد

آیا تعویض فیلتر بنزین ممکن است صدای پمپ بنزین را کم تر کند؟

بله ، تعویض فیلتر روغن میتواند به این روند کمک کند

ساده ترین پیشنهاد برای جلوگیری از زوزه کشیدن پمپ بنزین چیست؟

سعی کنید تا باک بنزینتان هیچ وقت خالی نشود

بیشتر بخوانید

بخش نظرات بسته شده است