رفتارهایی که باعث نابودی کارکرد و خرابی ماشین عزیزمان می شود!

یک سری رفتارها و عادات ناپسند رانندگی وجود دارند که می توانند به راحتی باعث از بین رفتن کارکرد موتور خودرو و خرابی ماشین و در نهایت نابودی آن شوند.

با هم نگاهی به این عادات بد و ناپسند رانندگی موثر در خرابی ماشین می اندازیم:

عدم تعویض دنده موتور تا رسیدن دور موتور به کاتاف یا همان ناحیه قرمز

برخی از رانندگان برای تعویض دنده تا نرسیدن به ناحیه قرمز رضایت نمی دهند.

رانندگی کردن با چراغ همیشه روشن

برخی از رانندگان دیر به دیر به پمپ بنزین سر میزنند و عادت دارند تا با چراغ روشن بنزین رانندگی کنند که باعث خرابی پمپ بنزین و .. خواهد شد.

عدم گرفتن کلاج تا آخر برای تعویض دنده

در این حالت که صدای شبیه گرفتن آب هویج به گوش می رسد باعث وارد آمدن صدمات به گیربکس و خرابی ماشین و موتور خواهد شد.. خواهش میکنیم تا کلاج را تا آخر بگیرید.

در سر پایینی ؛ دائما پا بر روی پدال ترمز باشد

رانندگان عادت دارند در سرپایینی از دنده سنگین بهره نمی گیرند و عادت به ترمز گرفتن دارند که فشار سنگینی بر دیسک ترمز و موتور وارد می کنند.. برادر من دنده سنگین بگیر..

به محض بازکردن سوئیچ، استارت بزنید

همیشه به خاطر داشته باشید که باید تا قطع شدن بوق پمپ بنزین صبر کنید و استارت بزنید تا بنزین به خوبی در تمامی اجزای موتور جریان داشته و به حالت نرمال بازگردد.

تنظیم نبودن ضد یخ ماشین
اگر در داخل رادیاتور خود آب کم بوده و یا اینکه با آب شهری به کار و فعالیت خود ادامه دهد امکان بروز مشکل برای آن وجود دارد.

پیچاندن فرمان ماشین تا آخر

یک توضیه برادرانه به شما بکنم و آن اینکه سعی کنید هیچ وقت هیچ وقت فرمان خودرو را با زور تا انتها بپیچانید، زیرا باعث ایجاد مشکل در طول زمان برای جعبه فرمان خواهد شد.

تعویض دیر به دیر روغن ماشین

راننده عزیزی که تا روغن موتور ماشین همانند قیر سفت وسیاه شود آنرا تعویض نمیکنی ، بدان و آگاه باش که بدین ترتیب باعث ایجاد فشار مضاعف به موتور خواهی شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.