ماکسیما برای همیشه خداحافظی کرد

نام ماکسیما ما را به اوایل دهه ۸۰ میبرد در زمانی که مالک یک دستگاه ماکسیما به عنون فردی لوس سوار و مرفه شناخته میشدولی جالب است بدانید که ماکسیمایی که ما در ایران میشناختیم وتوسطسایپا تولید میشد در شرکت نیسان اینفینیتی i30 بود و ما هیچ وقت ماکسیما در ایران تولید نشد.

انواع مدل های ماکسیما

نسل اول ماکسیما در سال ۱۹۸۰ معرفی شد و در دو کلاس سدان و استیشن واگن در پیش روی خریداران قرار گرفت که در ابتدا دارای نام داتسون و سپس داتسون ماکسیما و در سال آخر سرانجام ماکسیما نام گرفت

نسل دوم که دربین سالهای ۱۹۸۴ و ۱۹۸۸ تولید شد دارای کد رمز بلوبرد بود که دارای نسخه سدان و سدان استیشن و یک نسخه مخصوص بازار ژاپن هارد تاپ بود..

نسل سوم نیز در بین سال های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۴ تولید شد که تنها در نسخه سدان به فروش رسید و در ادامه نسل چهارم از سال ۱۹۹۴ تا فوریه ۱۹۹۴ تولید شد.

به گزارش اتومبیل فارسی تولید نسل های ماکسیما تا نسل فعلی که نسل هشتم بود ادامه یافت ولی این شرکت اعلام کرده است که به خاطر مسایل اقتصادی تولید این سدان اسپرت سایز متوسط در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که ماکسیما یکی از خاطره انگیز ترین مدل های نیسان است ولی به عنوان بخشی از برنامه ambition 2030 نیسان که باید ۴۰ درصد از فروش خودروهای این شرکت برقی باشد و تعداد بیشتری از مدل ها در مسیر برقی شدن قرار گرفته اند لاجرم به خداحافظی با مدل هایی است که فروششان کاهش یافته و در ضمن سلیقه مشتریان به کراس اوورها و شاسی بلندها تغییر جهت پیدا کرده است.

البته بعید نیست که نیسان نام ماکسیما را بر روی نمونه های برقی زنده نکند ولی به صورت کلی باید با یک سدان موفق و دوست داشتنی خداحافظی کنیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.