فناوری intelligent drive مرسدس بنز رونمایی شد

intelligent drive مرسدس بنز

خودروساز آلمانی که همیشه به ساخت خودروهای باکیفیت مشهور است به تازگی از فناوری جدید دستیار هوشمند خود با نام intelligent drive مرسدس بنز رونمایی کرده است که در مقاله پیش رو به بررسی جامع و مختصر این فناوری می پردازیم.

این عنوان شامل زیرشاخه‌هایی نظیر “Intelligent Drive” بوده که سیستم های کمکی جدید، قابلیت های بسیار پیشرفته و سیستم های محافظتی نوآورانه را شامل می‌شود.

سیستم intelligent drive مرسدس بنز

ماشین مرسدس بنز توسط فناوری جدید intelligent drive مرسدس بنز به  یک “شریک هوشمند” تبدیل میشود. این سیستم طیف گسترده ای از خطرات را شناسایی کرده و از طریق هشدارهای بصری، شنیداری و یا هپتیکی به کاربر اخطار می‌دهد و در عین حال توانایی تقویت واکنش راننده را نیز دارد.

برخی سیستم ها حتی قادر به انجام اقداماتی در شرایط اضطراری هستند، که این اقدامات نظیر: اعمال فشار بر ترمز برای جلوگیری از تصادف یا کاهش شدت آن می‌باشد که در نتیجه میزان خطر برای راننده از بین می رود و سطح راحتی افزایش می یابد.

 سیستمهای کمکی شامل موارد زیر می‌باشد:

این ترکیب هوشمندانه و نوآورانه از سنسورها و سیستم ها نقطه عطفی در مسیر رانندگی مستقل و بدون حادثه می‌باشد.

 شبکه های هوشمند

عملکردهای جدید intelligent drive مرسدس بنز بر روی سیستم سنسور موجود، شامل سنسورهای رادار چند منظوره و سنسور دوربین استریو می‌باشند. این سنسورها به عنوان چشم و گوش وسیله نقلیه عمل می کنند. با استفاده از دوربین چند منظوره استریوجدید (SMPC)، دوربین استریو برای مسافت های کمتر، و تکنولوژی دید ۶ بعدی یا “۶D Vision”، محدوده بصری وسیله نقلیه بسیار افزایش یافته است. این دوربین دید فاصله‌ جلوی خودرو را تا ۵۰ متر و فاصله ۵۰۰ متر برای محیط اطراف خودرو را پوشش می‌دهد.

تمامی فواصل از جمله: وسایل نقلیه مقابل خودروی شما، فاصله تا ورودی ها  و زمان عبور از ترافیک، فاصله با عابران پیاده و همچنین انواع نشانه های ترافیکی و نشانه گذاری جاده ها شناسایی شده و در طبقه بندی خاصی به شما نمایش داده می‌شوند.

داده ها از طریق سنسور رادارهای با برد کمتر که دراطراف خودروی شما جاسازی شده و همچنین سنسورهای رادار با برد وسیع با قابلیت های تشخیص متوسط، فاصله شما را با اشیا اطراف خودرو شناسایی می کنند.

اطلاعات از طریق دوربین و سیستم رادار به یک واحد کنترل منتقل می‌شود که در آن هوشمندانه با یکدیگر ارتباط دارند. این هماهنگی در بین سنسورها آنها را برای همکاری متقابل با فناوری‌های ایمنی خودرو توانمند می سازد.

 سیستم های آینده نگرانه

در اینجا خلاصه ای از سیستم های کمکی جدید و سیستم هایی که قابلیت های آنها به طور قابل توجهی بهبود یافته است را معرفی می‌کنیم:
سیستم DISTRONIC PLUS به همراه دستیارهدایت فرمان یا Steering Assist و  Go & stop pilot که درهنگام رانندگی خودرو را دریک خط نگه می‌دارد و نیز تا حدی در ترافیک به طور مستقل خودرو را هدایت می‌کند.

به کمک دوربین استریو، و سیستم کمکی ترمز یا Brake Assist BAS PLUS و همینطور دستیار عبور از ترافیک یا  Cross-Traffic Assist، برای اولین بار قادر به تشخیص زمان عبور از ترافیک و همچنین عبورعابر پیاده خواهید بود.

سیستم Active Lane Keeping Assist از خارج شدن خودرو از لاین اصلی جلوگیری می‌کند. این سیستم به هنگام خارج شدن خودرو از خط اصلی توسط لرزش کوچکی بر روی فرمان به شما اخطار می‌دهد و همچنین در صورت نیاز کنترل را در دست گرفته و خودرو را به لاین اصلی باز می‌گرداند. این سیستم همچنین در هنگام تغییر لاین، شدت ریسک و خطر برخورد را بررسی کرده و در زمان لزوم از این امر جلوگیری می‌کند. این سیستم در هنگام عبور از ترافیک، و کاهش خطر تصادف خودرو بسیار کارآمد می‌باشد.

سیستم Adaptive Highbeam Assist Plus نور چراغ های جلوی خودرو را به طور دائم با جاده تطبیق داده و مانع خیره شدن چشم رانندگان دیگرتوسط پرتوی نور می‌شود.

با کمک دوربین حرارتی، سیستم دستیار دید در شب یا Night View Assist Plus  قادر خواهد بود تا راننده را از خطرات بالقوه عابرپیاده و حیوانات در نواحی بدون سر و صدا آگاه سازد. سیستم ATTENTION ASSIST نیز می تواند به راننده در هنگام بی توجهی به جاده و خواب‌آلودگی در حین رانندگی با یک محدوده سرعت مشخص، هشدار دهد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.