غول چینی Xiaomi SU7 الکتریکی را رونمایی کرد

شیائومی سازنده گوشی های هوشمند برای مجوز فروش اولین EV خود در چین با نام سدان Xiaomi SU7 در چین درخواست داد.

در کشور چین؛ هر خودرو باید قبل از عرضه به بازار توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات لیست و تایید شود که البته خودروسازان از این موضوع ناراضی هستند زیرا تصاویر و مشخصات محصولاتی که به بازار عرضه هم نکرده اند مشخص میکند ولی این موضوع اهمیتی برای دولت چین ندارد.

مشخصات فنی Xiaomi SU7

خودرو مذکور یک سدان الکتریکی است که دارای دو گزینه چرخ های 19 و 20 اینچی خواهد بود که به همراه سنسورهای لیدار به صورت اختیاری عرضه خواهد شد که دارای قابلیت باز کردن خودرو به همراه سیستم تشخیض چهره خواهد بود.

دوسیستم نیرومحرکه برای این خودرو در نظر گرفته شده است که عبارت است از یک موتور 220 کیلوواتی و 495 کیلوبایتی که دارای وزن محدود 1980 کیلوگرمی خواهد بود و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر در ساعت و مدل 495 کیلوبایتی 265 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بر اساس کاتالوگ ارائه شده؛ این خودرو در 3 نسخه SU7، SU7 Pro و SU7 Max با توجه به آپشن های جانبی عرضه خواهد شد.

موتور الکتریکی خودرو توسط United Automotive Electronics ساخته شده است و سیستم عامل خودرو نیز HyperOS است که به تازگی برای گوشی های هوشمند رونمایی شده است که میتواند به صورت همزمان برای گوشی های هوشمند و خودروها مورد استفاده قرار بگیرد.

این مدل های 4 درب 5 نفره از دسامبر 2023 وارد فاز تولید انبوه شده و در فوریه 2024 تحویل مشتریان خواهند شد و جالب است بدانید که BAIC یکی از سرمایه گذاران این پروژه سهامدار 10 درصدی مرسدس بنز نیز است.

غول سازنده موبایل چینی تقریبا دو سیال پیش اعلام کرد که به رقابت بزرگان در تولید خودروهای برقی خواهد پیوست و پس از آن از یک سرمایه گذاری 1.4 میلیارد دلاری در این عرصه پرده برداشت و در اگوست 2023 نیز دامنه XiaomiEV.com به ثبت رسانید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.