ابر خودرو AMG رونمایی شد

ای‌ام‌جی، زیرمجموعه ماشین‌های اسپرت مرسدس-بنز از سوپر کار خود رونمایی کرد. این ماشین که با همکاری تیم فرمول یک بنز ساخته شده، سریع‌ترین ماشینی است که کارخانه آلمانی تاکنون ساخته است.

نام ماشین «وان» یا عدد یک به زبان انگلیسی است. قوای محرکه وان با الهام از ماشین فرمول یک بنز ساخته شده که تیم با آن هشت بار قهرمان جهان شده است. این سیستم یک موتور بنزینی و چهار موتور الکتریکی دارد. یک موتور الکتریکی روی سیستم توربو نصب شده، موتور الکتریکی دیگر به موتور بنزینی وصل است و دو موتور الکتریکی هم چرخ‌های جلو را حرکت می‌دهند.

مشخصات فنی ابر خودرو AMG

این ابر خودرو در مجموع ۱۰۶۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. تا بدین ترتیب دارای حداکثر سرعت ماشین ۳۲۵ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲/۹ ثانیه خواهد بود.

سرعت وان در هفت ثانیه از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اتاق ماشین هم با الهام از ماشین‌های فرمول یک طراحی شده است. بیشتر کنترل‌ها روی فرمان است و اگرچه امکاناتی نظیر دوربین به جای آینه عقب و تهویه مطبوع دارد، اما تمرکز اصلی بر فراهم کردن تجربه‌ای مشابه با رانندگی ماشین مسابقه‌ بوده است.

بنز در سال ۲۰۱۷ با نمایش کانسپتی قصدش برای ساخت این ماشین را اعلام کرد. قرار بود ماشین دو سال بعد و در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود اما سخت و پیچیده بودن روند تولید بارها باعث تاخیر در پروژه شد

ساخت موتور یکی از مشکلات اصلی پروژه بود. موتور ماشین‌های فرمول یک اگرچه بسیار کارآمد است، اما دوام زیادی ندارد و فقط برای چند هزار کیلومتر کار ساخته می‌شود. در حالی که موتور ماشین معمولی باید بتواند چند صد هزار کیلومتر کار کند. این موتور همچنین باید با استاندارد آلایندگی یورو ۶ ساخته می‌شد که به چالشی دشوار برای مهندسان بنز بدل شد.

قرار است ۲۷۵ دستگاه از سوپرکار بنز ساخته شود. قیمت ماشین دو میلیون و ۷۵۰ هزار دلار است و بنز می‌گوید همه ماشین‌ها را پیش‌فروش کرده است.

تیزر رونمایی رسمی از Mercedes-Benz AMG ONE
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.