لامبورگینی آفرود رونمایی شد

خودروساز ایتالیایی لاکچری ساز از نمونه آفرود با نام لامبورگینی هوراکان استراتو رونمایی کرد که در حقیقت آخرین نسخه تولیدی از اوراکان با تیراژ 1499 دستگاه است که در سال 2023 روانه بازار خواهد شد.

استراتو که در زبان ایتالیایی به معنی جاده خاکی است و لامبورگینی ایده‌ای از این مدل را در قالب یک کانسپت در سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته بود که بازخوردهای مثبت بسیاری دریافت کرده بود که البته ساخت آن را مدیون بازگشت استفان وینکلمان، مدیر کارخانه است که پس از ترک موقت شرکت دو سال پیش دوباره به مدیریت خودروساز ایتالیایی منصوب شد.

مشخصات فنی آفرود هوراکان استراتو

برند ایتالیایی ارتفاع ماشین را ۴۴ میلی‌متر افزایش داده است. ورودی هوا هم به جای کنار ماشین به سقف منتقل شده تا گرد و خاک کمتری به داخل موتور جذب شود. این هواکش موتور ده سیلندر ماشین را خنک می‌کند که پشت راننده قرار دارد. قدرت این موتور ۶۱۰ اسب بخار است. حداکثر سرعت استراتو ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است و سرعتش در ۳/۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

برای عبور راحت‌تر از جاده‌های خاکی، فنربندی ماشین نسبت به مدل اصلی هوراکان نرم‌تر شده است. لاستیک‌ها هم مناسب جاده‌های ناهموار ساخته شده و در صورت پنچری می‌توان تا ۸۰ کیلومتر با آنها رانندگی کرد.

ساخت مدل‌های افرود روشی تازه برای خودروسازان اسپرت است تا سود خود را افزایش دهند و چندی پیش نیز پورشه نمونه‌ای آفرود از ۹۱۱ رونمایی کرد که آن هم قرار است در تعدادی محدود تولید شود.

بعید است از این ماشین‌ها در جاده‌های ناهموار استفاده شود، و مشتریان بیشتر به ظاهر خشن و متفاوت آنها علاقه دارند. قیمت پایه استراتو ۲۶۳ هزار یورو (۲۷۷ هزار دلار) است که حدود ۵۰ هزار یورو از پورشه ۹۱۱ داکار گران‌تر است. لامبورگینی با این مدل تولید هوراکان را پس از ده سال به پایان خواهد رساند.

قرار است جانشین این مدل سال آینده معرفی شود. لامبورگینی قبلا اعلام کرده بود که قوای محرکه مدل جدید هیبریدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.