رونمایی از خودرو خورشیدی در آلمان که نیروگاه برقی نیز هست !

به گزارش خودروبرتر ، در سقف این ماشین خورشیدی 330 سلول خورشیدی به کار گرفته‌شده است که باتری را از طریق خورشید شارژ می‌کند که برای محافظت انها از اثرات زیست‌محیطی مضر با پلی کربنات پوشانده شده‌اند تا بدین ترتیب در مقابل انفجار، نور و شرایط ابو هوایی مقاوم باشند.

شرکت آلمانی سونو موتورز در داخل اتاقک ماشین خورشیدی سیون از یک طراحی بسیار ساده بهره گرفته‌شده است که شما می‌توانید به‌صورت کاملاً ساده و سریع به اطلاعات موردنیاز دست پیدا کنید و در ادامه از  از یک صفحه‌نمایش 10 اینچی تمام لمسی و سیستم فیلتر هوای برونسو بهره گرفته‌شده است.

ماشین خورشیدی تضمین بهره گیری از  انرژی خورشیدی در طی 30  کیلومتر در روز را با سیستم موسوم به viSono را میدهد و در ضمن دارای فناوری شارژ دوطرفه است بدین معنی که این ویژگی سیون را تبدیل به یک ایستگاه نیروی برق می‌کند و شما می‌توانید دستگاه‌های الکترونیکی خود را با باتری سیونس تا 7.6 کیلووات شارژ کنید

برای فیلتر کردن هوا از یک خزه مخصوص ایسلندی در داشبورد بهره گرفته‌شده است که اقدام به فیلتر کردن گردوغبار و درات معلق برای سلامتی هوای داخل اتاقک می‌کند تا هوای داخل اتاقک بسیار مطبوع باشدو از خشکی بیش‌ازحد جلوگیری شود.

ماشین خورشیدی سیون می‌تواند به‌عنوان یک بکسل تا 750 کیلوگرم را با موتور 80 کیلووات با سرعت انتقال خوبی حتی در زمین‌های دشوار حمل‌ونقل کند.

ازلحاظ ایمنی این خودرو با ترمزهای ضد قفل و کیسه‌های ایمنی سرنشینان و مراقبت از چشمان راننده عرضه می‌گردد و در ضمن پوشش خارجی خودرو به‌صورت عمده از پلی کربنات ضدزنگ است که در مقابل خراش بسیار مقاوم است.

ماشین خورشیدی سیون که قابلیت شارژ با نیروی الکتریکی را نیز دارد در اواخر ۲۰۱۹ میلادی باقیمت اولیه ۱۶ هزار یورو در آلمان رونمایی می‌شود. تابه‌حال 6686 نفر برای خرید این خودروی الکتریکی ثبت سفارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.