قفل رینگ چرخ ؛ مزایا و معایب استفاده از آن در خودرو

به صورت کلی همگی ما در شرایطی مجبور به پارک در خیابان های پرتردد ، کوچه ها و خیابان های خلوت و دورافتاده می شویم که این یه صورت خودکار باعث اضطراب و نگرانی ما از سرقت چرخ و یا لوازم داخل خودرو می شود.

ممکن است پیش از این نیز برای شما پیش آمده باشد که لاستیک و چرخ های خودرویتان به همراه رینگ آن مورد سرقت قرار گرفته و متاسفانه این روزها سرقت بسیار رواج یافته و ما نیز شاهد این موضوع هستیم و از همین روی حفظ ایمنی چرخ ها یکی از دغدغه های رانندگان است که بسیار نیز حائز اهمیت می باشد. یکی از روش هایی که می توان از رینگ و لاستیک خودرو محافظت کرد و نگرانی ها را از بابت سرقت آنها کاهش داد ، استفاده از قفل رینگ برای چرخ ها است.

در اینجا درباره این محصول پرکاربرد بیشتر توضیح خواهیم داد و به بررسی بیشتر مزایا و معایب آن و چگونگی استفاده از آنها بر روی چرخ های خودرو می پردازیم.

قفل رینگ چرخ چیست؟

قفل رینگ ، مهره و پیچی است که روی چرخ های (هر چهار چرخ) خودرو نصب می گردد. در اصل این پیچ و مهره ها جایگزین پیچ و مهره های عادی چرخ خودرو می شوند که به وسیله ی یک کلید بخصوص باز و بسته می گردند. استفاده از این قفل رینگ ، ایمنی چرخ های شما را در برابر سرقت بالا می برد.

پس این وسیله می تواند بهترین روش برای قفل کردن چرخ های هر خودرویی باشد و راهی مطمئن و ایمن برای محافظت از آنها در مقابل سرقت و نگرانی از پارک کردن خودرو در جاهای خلوت.

نکته بسیار مهمی که درباره ی قفل رینگ باید بدانید ، این است که هر خودرو به طور مجزا قفل رینگ مخصوص خود را دارد . به طور مثال: قفل رینگ خودروی خارجی و ایرانی همچون: پراید ، پژو ۲۰۶ ، پژو ۴۰۵ ، ال ۹۰ ، تیبا ، پژو پارس و … بایکدیگر متفاوت است.

مزایای استفاده از قفل رینگ

قیمت مناسب : به خاطر داشته باشید که استفاده از قفل رینگ که دارای قیمت مقرون به صرفه و مناسبی است بهتر از خرید رینگ و لاستیک جدید در صورت سرقت می باشد.

نصب آسان : شما به راحتی می توانید آنها را بر روی چرخ نصب کنید و با قفل مخصوص و بکس (آچار چرخ) مهره ها و پیچ ها را باز و بسته کنید.

ظاهری زیبا : استفاده از قفل رینگ علاوه بر بالا بردن ایمنی چرخ ها ، جلوه ای زیبا را نیز به رینگ های شما می دهد.

معایب استفاده از قفل رینگ

هرز شدن کلید آن : این نکته بسته به نوع جنسی که خریداری می کنید داشته و مرغوب بودن آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر جنس قفل رینگ خب نباشد ، به مرور زمان ساییده می شود و کارآیی آن از بین می رود.

چگونگی استفاده از قفل رینگ ؟

برای استفاده از قفل رینگ به یاد داشته باشید که آنها جایگزین پیچ ها و مهره های معمولی چرخ می شوند و به جای آنها می توانید از قفل رینگ استفاده نمایید و بوسیله بکس (آچار چرخ) آنها را بر روی هر چهار چرخ ببندید و در صورت باز کردن نیز به وسیله کلید مخصوص و بکس (آچار چرخ) آن را باز کنید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.