در حراج ماشین های کلاسیک، رکورد جدیدی به ثبت رسید؟

یک بنز مدل ۳۰۰ SLR پس از فروش به قیمت 143 میلیون دلار باارزش‌ترین ماشین تاریخ شد. این ماشین کلاسیک جزو ارزشمندترین کالاهایی است که تا به حال در یک حراجی فروخته شده است.

شایان توجه است که تنها دو دستگاه از این بنز در سال ۱۹۵۵ ساخته شد. این ماشین براساس مدلی ساخته می‌شد که بنز با آن دو بار در مسابقات اتومبیلرانی قهرمان جهان شده بود. این دو ماشین هم برای مسابقه آماده می‌شدند. اما در جریان ساخت، تصادف یک بنز در مسابقات ۲۴ ساعته لومان به مرگ ۸۳ تماشاچی منجر شد و به دنبال آن بنز تصمیم به ترک مسابقات اتومبیلرانی گرفت.

با وجود تصمیم بنز برای خروج از مسابقات، کارخانه آلمانی این دو ماشین را تکمیل کرد. از بنز ۳۰۰ SLR به عنوان یکی از بهترین نمونه‌ها در طراحی و مهندسی خودرو یاد می‌شود. موتور آن هشت سیلندر و حداکثر سرعتش ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است که یکی از سریع‌ترین‌ها در زمان خود بود.

رودولف اولهات، مدیر پروژه برای مدتی از یکی از ماشین‌ها به عنوان ماشین شرکت استفاده کرد و به همین دلیل لقب اولهات به ماشین داده شد. بنز در سال‌های بعد آنها را در موزه خود گذاشت و در جشنواره‌های خودروهای کلاسیک شرکت می‌کرد.

حراج به صورت خصوصی و با دعوت از تعداد محدودی خریدار در موزه بنز انجام شد. موسسه ساتبیز که این حراج را برگزار کرد، نام خریدار را اعلام نکرده، اما نشریه‌ای وابسته به یک شرکت بیمه ماشین‌های کلاسیک ادعا کرده که خریدار از نام‌های مشهور صنعت خودرو در بریتانیا است.

مرسدس-بنز اعلام کرده که با پول فروش این ماشین صندوقی تاسیس خواهد کرد تا به ادامه تحصیل جوانان کمک کند. این کمک هزینه قرار است در رشته‌هایی پرداخت شود که به کاهش آلودگی محیط زیست مربوط باشند.

رکورد گران‌ترین ماشین جهان پیش‌ از این در اختیار فراری ۲۵۰ GTO ساخت ۱۹۶۳ بود که چهار سال پیش به قیمت ۷۰ میلیون دلار در یک حراجی فروخته شد. با توجه به افزایش تورم در اقتصاد‌های بزرگ جهان، خرید کالاهای باارزش مانند ماشین‌های کلاسیک یکی از راه‌هایی است که سرمایه‌داران از آن برای حفظ ارزش ثروت خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.