جواد توسلی مهر مدیرعامل سایپا شد

با حکم اعضای هیات مدیره شرکت اتومبیل سازی ایران جواد توسلی مهر به عنوان مدیرعامل شرکت سایپا منصوب و جایگزین محمدعلی تیموری شد. جواد توسلی‌مهر که با تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا به عنوان مدیرعامل این گروه صنعتی منصوب شده است، دانش آموخته رشته مدیریت فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد است.

جواد توسلی مهر کیست؟

جواد توسلی مهر مدیرعامل شرکت سایپا متولد 20 اردیبهشت سال 1348 است. این مدیر صنعت خودرو کشور اگرچه پیش از رسیدن به جایگاه مدیرعامل ایران خودرو دیزل مدیر شناخته‌شده‌ای نبود اما پس از سه سال هدایت موفق شرکت ایران خودرو دیزل حالا به چهره‌ای شناخته شده در صنعت خودرو کشور تبدیل شده است.

"</p

بیوگرافی جواد توسلی مهر

جواد توسلی مهر در 20 اردیبهشت سال 1348 در شهر همدان به دنیا آمده و اهل این شهر است. وی دارای سه فرزند و مقیم شهر تهران است.

رزومه جواد توسلی مهر

رزومه جواد توسلی مهر مدیرعامل جدید سایپا در سابقه تقریبا سی ساله صنعت کشور به شرح ذیل است:

  • مدیر مرکز فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی
  • مدیر مرکز فناوری شرکت ساپکو
  • معاون مدیرعامل شرکت ایران خودرو
  • مدیرعامل شرکت ایران فاوا
  • مدیرعامل مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران (مگفا)
  • مدیر برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت
  • مدیرعامل شرکت تایرسازی پارس
  • مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایسیکو
  • مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ایران خودرو دیزل

جواد توسلی مهر کار اجرایی خود را از مجلس شورای اسلامی آغاز کرد. وی فعالیت خود در خانه ملت را از سطح کارشناسی آغاز و در نهایت به مدیریت مرکز فناوری مجلس منصوب شد.

وی پس از مجلس به حوزه صنعت وارد و در سال 1385 به ‌عنوان مدیر مرکز فناوری ساپکو منصوب شد و در زمان حضور دکتر منطقی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به‌عنوان معاون مدیرعامل منصوب شد.

توسلی مهر سپس به شرکت ایران فاوا از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران خودرو رفت و به‌عنوان مدیرعامل ایران فاوا مشغول به کار شد.

وی بعد از مدتی به‌عنوان مدیرعامل شرکت مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران مگفا منصوب شد و تا حدود 4 سال در این سمت مشغول به فعالیت بود.

جواد توسلی مهر پس از آن به‌‌عنوان مدیر برنامه‌ریزی پژوهشگاه صنعت نفت منصوب شد و پس از آن به شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند رفته و پس از آن مدیرعامل شرکت تایرسازی پارس شد.

جواد توسلی مهر پس از آن به گروه صنعتی ایران خودرو بازگشت و به عنوان مدیرعامل شرکت ایسیکو و عضو هیات مدیره این شرکت منصوب شد تا از آبان ۱۳۹۸ تا آبان ۱۳۹۹ در این شرکت مشغول به فعالیت باشد.

آخرین خانه جواد توسلی مهر پیش از پیوست به سایپا که باید آن را درخشان‌ترین دوره مدیریت او تا به امروز دانست، ایران خودرو دیزل بوده است.

جواد توسلی مهر در 19 آبان ماه سال 1399 به ایران خودرو دیزل پیوست و پس از 40 ماه فعالیت از این گروه صنعتی خداحافظی کرده و به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی سایپا به عنوان یکی از دو شرکت خودروساز بزرگ کشور مشغول به فعالیت شود.

کارنامه جواد توسلی مهر در ایران خودرو دیزل

شرکت ایران خودرو دیزل در زمان آغاز به کار جواد توسلی مهر در حدود 5 هزار و 500 میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از 5 هزارمیلیارد تومان بدهی داشت و در واقع زیان‌ده‌ترین شرکت خودروساز ایران به حساب می‌آمد.

حالا در پایان کار جواد توسلی‌مهر این شرکت هیچ بدهی و زیان انباشته نداشته و شاهد افزایش بیش از 8 برابری تولید در این شرکت و حتی جذب و اشتغال نفرات جدید در آن هستیم.

جواد توسلی مهر در ایران خودرو دیزل
عکس: حسین شیرآقایی

این شرکت هم‌اکنون و بنابر اعلام نتایج همایش صد شرکت برتر ایران سازمان مدیریت صنعتی ایران به عنوان سومین شرکت برتر ایران در حوزه خودرو شناخته شده و بیشترین بازدهی را در میان شرکت‌های خودروساز به خود اختصاص داده است.

بر این اساس شرکت ایران خودرو دیزل به عنوان بزرگترین شرکت خودروساز تجاری کشور موفق به کسب رتبه سوم بیشترین رشد فروش و رتبه چهارم در بیشترین رشد صعود در میان صد شرکت برتر ایران شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از صد شرکت برتر ایران، شرکت ایران خودرو دیزل با 209 درصد رشد فروش، رتبه سوم در بیشترین رشد فروش را در میان شرکت‌های برتر ایران به خود اختصاص داده و با توجه به صعود ۳۰ رتبه‌ای و رسیدن به رتبه 39 در جدول شرکت‌های برتر ایران، موفق به کسب رتبه چهارم در میان شرکت‌های دارای بیشترین صعود در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران شده است.

شرکت ایران خودرو دیزل هم‌اکنون نخستین شرکت خودروساز تجاری در میان صد شرکت برتر ایران بوده و با وجود حضور گروه‌ها و شرکت‌های بزرگ خودروساز کشور در این رتبه‌بندی، پس از دو شرکت بزرگ خودروساز ایران خودرو و سایپا عنوان سومین خودروساز حاضر در این جدول را به خود اختصاص داده است.

جواد توسلی مهر به باور بسیاری محبوبترین مدیرعامل این شرکت در میان کارکنان و ذینفعان ایران خودرو دیزل تا به امروز بوده است و باید دید آیا می‌تواند این محبوبیت را در سایپا نیز با خود به همراه داشته باشد یا خیر؟

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.