رونمایی بوگاتی از سریع ترین ماشین روباز جهان

خودروساز فرانسوی از مدل جدیدی با نام بوگاتی میسترال رونمایی کرده است که می‌گوید با آن رکورد سریع‌ترین ماشین روباز جهان را ثبت خواهد کرد.

این ابر خودرو با نام میسترال آخرین مدل بوگاتی با موتور شانزده سیلندر بنزینی خواهد بود که از نقطه نظر فنی بر اساس مدل شیرون توسعه پیدا کرده است ولی در ظاهر کاملا متفاوت بوده و از کانسپت ها و مدل های سفارشی بوگاتی الهام گرفته است.

اتاق ماشین هم شبیه به کانسپت‌های گذشته است. بوگاتی می‌گوید اتاق را طوری طراحی کرده که حواس راننده در سرعت‌های بسیار بالا پرت نشود. ماشین همچنین هیچ نمایشگری ندارد. طراحان بوگاتی معتقدند استفاده از نمایشگر باعث می‌شود با پیشرفت فن‌آوری در سال‌های آینده ماشین قدیمی به نظر برسد. 

بوگاتی میسترال

جالب‌ترین بخش در اتاق ماشین دسته دنده است. دنده ماشین ترکیبی از چوب و آلومینیوم است و بخش شفافی دارد که از کهربا ساخته شده است. خریدار می‌تواند قطعه‌ای یادگاری به بوگاتی بدهد که هنگام ساخت دنده در این بخش شفاف گذاشته شود.

مشخصات فنی بوگاتی میسترال

موتور شانزده سیلندر بوگاتی میسترال ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و از مدل تقویت شده شیرون سوپر اسپرت گرفته شده است. شیرون سوپر اسپرت در سال ۲۰۱۹ با این موتور به سرعت ۴۸۲.۸ کیلومتر در ساعت رسید.

بوگاتی می‌گوید می‌خواهد با میسترال رکورد سرعت ماشین‌های روباز را بشکند. این رکورد در حال حاضر در اختیار هنسی، خودروساز آمریکایی است. مدل ونوم GT هنسی در سال ۲۰۱۳ سرعت ۴۲۷.۶ کیلومتر در ساعت را ثبت کرد. 

بوگاتی قرار است ۹۹ دستگاه میسترال بسازد که همه آنها پیش‌فروش شده است. قیمت پایه ماشین پیش از محاسبه مالیات پنج میلیون یورو (پنج میلیون دلار) است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.