نسل جدید AMG فراتر از رویا

خودروساز لاکچری مرسدس AMG از زیرمجموعه برند آلمانی، ظاهر مدل الکتریکی آینده خود را در قالب یک کانسپت به نمایش گذاشت که البته قرار است تا در سال 2025 به تولید انبوه برسد.

AMG که به خاطر موتورهای بنزینی قدرتمندش به شهرت رسید، در دوران ماشین‌های الکتریکی به هویتی تازه نیاز دارد. کانسپت ویژن AMG نمایشی از این هویت تازه است. ماشین بر روی پلتفرمی ساخته شده که به طور کامل توسط AMG طراحی شده و فقط برای مدل‌های این بخش استفاده خواهد شد.

موتورهای الکتریکی این پلتفرم توسط شرکتی به نام یاسا (Yasa) ساخته می‌شود که زیرمجموعه بنز است. یاسا می‌گوید موتورهایش قدرت زیادی دارد، اما ابعادش کوچک است. برخلاف دیگر خودروسازان که باتری‌هایشان را از شرکت‌های دیگر می‌گیرند، بنز می‌خواهد باتری‌های این ماشین را هم خودش تولید کند.

ماشین چهار در است و از مدل‌های الکتریکی اخیر بنز اسپرت‌تر و عضلانی‌تر طراحی شده است. فرم چراغ‌های جلوی ماشین از آرم بنز الهام گرفته‌ و خطوط عمودی روی جلوپنجره برداشتی از شکل جلوپنجره مدل‌های کنونی AMG است.

با این که ماشین الکتریکی است، اما در عقب شش اگزوز دارد. این اگزوزها در حقیقت چراغ‌هایی است که شعله‌‌ای که از اگزوز سوپرکارهای بنزینی خارج می‌شود را شبیه‌سازی می‌کند. روی چرخ‌ها هم پره‌هایی قرار دارد که هنگام ترمز باز می‌شوند تا ترمزها را خنک کرده و با افزایش مقاومت هوا به کاهش سرعت کمک کنند.

AMG اگرچه نمونه‌هایی اسپرت‌تر از مدل‌های الکتریکی بنز ساخته، اما در عرضه مدل اختصاصی برای خود از رقیبانش عقب است. محبوب‌ترین مدل اسپرت در این بخش پورشه تایکان است که دو سال پیش به بازار عرضه شده است. آئودی هم سال گذشته مدل ئی-ترون جی‌تی را به بازار عرضه کرد. تسلا هم با نمونه‌های قوی‌تر از مدل S یکی از رقیبان اصلی بنز است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.