شاسی بلند لوکس رولز رویس در راه است + تصاویر

دیگر هیچ شک و شبه‌ای وجود ندارد که SUV رولز رویس در راه است، اما جدیدترین گزارش‌ها حکایت از این دارد که این لوکس‌ساز انگلیسی جدیدترین ساخته خود را در اوایل سال آتی معرفی خواهد کرد.

به گزارش خودروبرتر و  به نقل از “اتوگاید”، این خودروی جدید که با نام “پروژه کولینان” معروف است، از یک طراحی جدید تمام آلومینیوم بهره‌ می‌برد و قرار است راه و مسیری را طی کند که بقیه رویس‌رولزها طی می‌کنند. این خودرو اولین SUV خودروسازی رولز ‌رویس محسوب می‌شود اما مقامات سازنده این خودرو این لفظ را برای خودرو نمی‌پسندند. آنها در تشریح خودروی کولینان خود از لفظ “چندوجهی و وسیع ” استفاده کرده‌اند. خودروئی که برای حرکت در تمام سطوح جغرافیائی مناسب است.

در زیر درب موتور این خودرو که قطعا SUV محسوب نمی‌شود، می‌توان یک موتور 6.8 لیتری V12 با خروجی 454 اسب‌بخار را دید که پیشتر در مدل‌های فانتوم دیده شده است. همچنین احتمال دارد رولز رویس از یک موتور 6.6 لیتری توئین توربو استفاده کند که بسیار قدرتمندتر از مدل‌های قبل بوده و خروجی معادل 562 اسب‌بخار دارد. همچنین تصور می‌شود این موتورها با یک سامانه انتقال قدرت 8 سرعته هماهنگ شده و با قابلیت محرک تمام چرخ ارائه شوند.

مدیر روابط بین‌الملل بنگاه خودروسازی رولزرویس پیشتر اعلام کرده بود، که استفاده از واژه مرسوم SUV برای خودروهای لوکس در ارتفاعی بالا، چندان مناسب نیست، چرا که ما با عناصر اسپورت در این خودروها سر و کاری نداریم و از تمام مؤلفه‌های لوکس و تجملاتی در خودروی کولینان بهره‌ می‌بریم.

انتشار تصاویر غیر رسمی از خودروی کولینان در نزدیکی مرکز تست تصادف انگلیس حکایت از این امر دارد این خودروی قد بلند و چند وجهی به چرخه تولید و معرفی رسمی نزدیک‌تر شده است. تصاویر منتشره حکایت از طراحی مربعی و جعبه‌ای شکل آن دارند که تا حدودی به مدل فانتوم شباهت دارد. این خودرو همچنین فضای زیادی برای سر و پا برای مسافران وجود دارد.

انتظار می‌رود قیمت این خودرو تقریبا با قیمت یک مدل فانتوم برابر کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.