تویوتا روح تازه ای در CROWN می دمد

خودروساز ژاپنی از چهار مدل جدید از زیر مجموعه تویونا کراون رونمایی کرده است تا به صورت رسمی اعلام کند که قصد دارد تا روح تازه ای به قدیمی ترین مدل خود بدمد.

اولین نسل تویوتا کراون در سال 1955 عرضه شد که در زمان خود نخستین خودرویی بود که توسط تویوتا به صورت کامل طراحی و ساخته شد و در حقیقت با عرضه مدل CROWN بود که تویوتا خود را وارد بازارهای جهانی کرد.

در دهه هفتاد میلادی نسل های محتلف کراون به بازارهای اروپا و آمریکا صادر شد ولی بنا بر دلایلی صادرات به بازارهای جهانی متوقف شده و عرضه فقط به بازار داخلی محدود شد و تنها یک نسخه لوکس بوده که بیشتر به صورت سازمانی در ادارات دولتی ، پلیس و تاکسیرانی استفاده میشد.

در همین مورد آکیو تویودا، مدیر کارخانه گفت: ‌« کراون سمبلی از ثروت و غرور ژاپن و همچنین ترکیبی از فن‌آوری پیشرفته و توانایی ژاپنی‌ها بود. حالا مشتریان در سراسر جهان این فرصت را خواهند داشت تا این نشان تاریخی‌ ژاپنی را که زاییده غرور، پیشرفت و عشق است بهره ببرند.»

طبق برنامه اعلام شده قرار است تا بازارهای 40 کشور در جهان پذیرای برند CROWN باشد و تا فروش 200 هزار عددی بر روی این دستگاه حساب شده است

تویوتا می‌خواهد مجموعه ماشین‌های کراون را به حدود ۴۰ بازار جهان صادر کند و امیدوار است سالانه تا دویست هزار دستگاه از این ماشین‌ها بفروشد.

مشخصات مدل های جدید تویوتا کراون

تمامی این 4 مدل جدید به همه امکانات لوکس و فن‌آوری‌های جدید مجهز شده است و بیشتر از مدل‌های دیگر کارخانه به مدل‌های لکسوس، زیرمجموعه لوکس تویوتا نزدیک است.

قیمت پایه اولین مدل کراون حدود ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار است و لوکس‌ترین مدل نیز۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته می‌شود.

تویوتا یک مدل سدان لوکس‌تر از کراون هم خواهد ساخت که شانزدهمین نسل از این مدل خواهد بود. یک شاسی‌بلند کوچک و یک هچ‌بک اسپرت هم تا اوایل سال ۲۰۲۴ به بازار خواهند آمد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.