سری ۷ لیموزین برقی ب.ام.و رونمایی شد

سری ۷ لیموزین برقی ب.ام.و

خودروساز آلمانی از نسل جدید لوکس‌ترین مدل خود، سری ۷ لیموزین برقی ب.ام.و رونمایی کرد.

سری ۷ جدید به گفته کارخانه پیشرفته‌ترین ماشینی است که ب‌ام‌و تولید کرده و یک مدل کاملا الکتریکی از آن هم تولید می‌شود.

برخلاف بنز که مدل‌های لوکس الکتریکی و بنزینی‌اش را از هم جدا کرده، ب‌ام‌و یک بدنه برای هر دو مدل طراحی کرده است. ب‌ام‌و با این کار هزینه ساخت را کاهش داده تا سود بیشتری از فروش این مدل کسب کند.

مشخصات فنی سری ۷ لیموزین برقی ب.ام.و

مدل الکتریکی که با نام i7 فروخته می‌شود دو موتور با مجموع قدرت ۵۴۴ اسب بخار دارد و می‌تواند با هر بار شارژ تا ۶۲۵ کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر پنج ثانیه و حداکثر سرعت ماشین ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است. قیمت پایه i7 در آلمان ۱۳۸ هزار یورو (حدود ۱۵۰ هزار دلار) است.

جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های دو تکه در جلو مهم‌ترین تغییر ظاهری نسبت به نسل پیشین سری ۷ است. ابعاد ماشین کمی نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و خطوطی که ماشین را شکل داده ساده‌تر شده است.

اتاق ماشین با چوب و کریستال تزیین شده و بر راحتی سرنشینان عقب تاکید زیادی شده است. علاوه بر یک نمایشگر ۳۸ اینچی که روی سقف نصب می‌شود، می‌توان برای صندلی‌های عقب زیرپایی سفارش داد. دو نمایشگر لمسی کوچک هم روی دستگیره‌های در عقب گذاشته شده که با آن می‌توان بخش‌هایی از ماشین را کنترل کرد.

فن‌آوری خودران ماشین به راننده اجازه می‌دهد تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراه‌ها دست‌هایش را از روی فرمان بردارد. ماشین در این حالت با کمک راه‌یاب ماهواره‌ای می‌تواند بدون نیاز به دخالت راننده سبقت بگیرد یا از بزرگراه خارج شود. راننده در این حالت همچنان باید حواسش به جاده باشد.

ب‌ام‌و می‌گوید منتظر مجوزهای قانونی برای ارائه قابلیت فن‌آوری خودران تا سطح سه در سری ۷ است. در این سطح راننده می‌تواند در مسیرهایی محدود پس از سپردن رانندگی به ماشین، نگاهش را از جاده بردارد. کارخانه آلمانی می‌گوید که سطح ۳ خودران تا دو سال دیگر به ماشین اضافه خواهد شد.

خودروساز آلمانی انتظار دارد که مدل سری ۷ لیموزین برقی ب.ام.و در اروپا طرفدار زیادی داشته و مشتریان آمریکایی بیشتر مدل بنزینی و هیبرید بخرند. موتورهای بنزینی شش و هشت سیلندر است. قوی‌ترین مدل ۵۳۶ اسب بخار قدرت دارد و قیمتش کمی ارزان‌تر از مدل الکتریکی است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.