مهمترین عوامل پاره شدن تسمه دینام خودرو و خطرات آن

به صورت کلی اگر فرایندهای مخصوصی در موتور خودرو صورت گیرد باعث فرسوده شدن و در نهایت پاره شدن تسمه دینام خودرو میشود که مهمترین عوامل پاره شدن تسمه دینام خودرو عبارتند از :

استفاده زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از 4000دور در دقیقه که باعث استهلاک سریع قطعات و به خصوص تسمه دینام خودرو می گردد.

بکارگیری دنده نامناسب در خودرو بخصوص در سربالائی ها و یا عبور با سرعت زیاد از روی سرعت گیرها که باعث فشار بسیار زیاد بر روی موتور و تسمه دینام خودرو میشود و لازم به گفتن نیست که در سربالایی ها حتما از دنده سنگین استفاده کنید.

با زیاد سفت بودن تسمه ، باعث خرابی قطعه تسمه سفت کن شده که در صورت گیرپاژ کردن ، باعث کشیدگی و در نهایت پارگی تسمه تایم و دینام خواهد شد.

استفاده از تسمه های نامرغوب که متاسفانه در بازار به وفور یافت می شود که این تسمه های نامرغوب توان تحمل بارهای زیاد را نداشته و به سرعت نیز مستهلک میشوند که توصیه ما این است که در این موارد بخصوص حتما دیگر از خیر ارزان بودن تسمه بگذرید و قطعه با کیفیت از نمایندگی های معتبر تهیه کنید.

در هنگام خرید تسمه نیز حتما با یک بازدید چشمی از عدم وجود شکستگی در سطح تسمه اطمینان حاصل کرده و کلیه دندانه های تسمه بازدید شده و در صورت رویت سیم های نازک شبیه نایلون از آن استفاده نکیند و آنرا مرجوع کنید.

از تا زدن ویا قرارداد تسمه در جای نامناسب همانند قرار دادن درجعبه ابزار و یا گذاشتن وسایل روی آن به صورت جد خودداری نمائید.

خطرات پاره شدن تسمه دینام خودرو

از مهمترین خطرات پاره شدن تسمه دینام خودرو میتوان به از کار افتادن فرمان هیدرولیک و در ادامه دینام به همراه واتر پمپ و کمپرسور کولر اشاره کرد که در موارد خاصی نیز تسمه دینام پاره شده و به دور فولی سر میلنگ میپیچد که متاسفانه باعث ردکردن وپاره شدن تسمه میشود که خسارتی چند برابر به مالک خوردو وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.