مدیر جدید تویوتا انتخاب شد

آکیو تویودا، مدیر کارخانه تویوتا اعلام کرد که از مقام خود کناره‌گیری خواهد کرد. آقای تویودا که نوه بنیانگذار کارخانه است از سال ۲۰۰۹ هدایت کارخانه را برعهده داشت و سیاست‌های کارخانه را تا حد زیادی تغییر داد. او همچنان ریاست هیئت مدیره را برعهده خواهد داشت، اما مدیریت تویوتا به کوجو ساتو، مدیر کنونی شرکت لکسوس سپرده خواهد شد.

تغییر مدیریت در تویوتا با تغییر مسیر این شرکت به سمت ساخت خودروهای الکتریکی همزمان شده است. آقای تویودا که ۶۶ ساله است در مراسم معارفه مدیر جدید گفت که یک عشق ماشین است و برای همین نگاه‌اش به مفاهیمی مثل دیجیتالی شدن صنعت خودرو و ماشین‌های الکتریکی با طرز فکر روز فرق دارد.

با اصرار آقای تویودا که سابقه رانندگی در مسابقات اتومبیلرانی دارد، طراحی مدل‌های این کارخانه تغییر زیادی کرد. او معتقد بود که ماشین‌های تویوتا حوصله‌سر بر است و باید هیجان‌انگیز‌تر باشد. در زمان او چند مدل اسپرت از جمله لکسوس LFA به بازار عرضه شد که باعث شد نگاه مردم به محصولات تویوتا تغییر کند.

تویوتا دیرتر از رقیبانش به تولید ماشین‌های الکتریکی روی آورده است. استدلال تویوتا این بود که قوای محرکه هیبرید راه حل بهتری برای کاهش آلودگی هوا است و سرعت بالای الکتریکی شدن صنعت خودرو بیشتر باعث آلودگی می‌شود. اما رونق بازار ماشین‌های الکتریکی در چند سال گذشته این شرکت را ناچار کرد تا نظرش را عوض کند و با موج تازه همراه شود.

تویوتا در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۳۵ میلیارد دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. اولین مدل این شرکت که یک شاسی‌بلند به نام bZ۴X است به بازار آمده، اما تویوتا مجبور شد به خاطر نقص فنی فروشش را برای مدتی متوقف کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.