رولز رویس الکتریکی رونمایی شد

خودروساز بریتانیایی، رولزرویس با رونمایی از یک مدل جدید، اولین خودروساز بسیار لوکسی شد که یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد. نام این ماشین اسپکتر است و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی رولز رویس اسپکتر

اسپکتر فرم کوپه دارد و دو در بزرگش رو به عقب باز می‌شود. ظاهر ماشین شبیه به مدل ریس (Wraith) کارخانه است که دوازده سیلندر بود و تولیدش سال گذشته متوقف شد.

جلوی ماشین نسبت به مدل‌های دیگر کارخانه متفاوت است. جلوپنجره ورودی هوا ندارد و در عوض با ۲۲ چراغ ال‌ائی‌دی نورانی می‌شود. چراغ‌ها هم دو تکه شده که بخش پایین هنگامی که خاموش باشد سیاه رنگ است.

اولین مدل الکتریکی رولزرویس بر روی پلتفرمی ساخته شده که ماشین‌های بنزینی کارخانه با آن ساخته می‌شود. باتری‌ها در کف ماشین گذاشته شده و وزن ۷۰۰ کیلویی‌اش باعث فرمان‌گیری بهتر ماشین شده است.

رولزرویس می‌گوید که انتظار دارد ماشین با هر بار شارژ بتواند تا ۵۲۰ کیلومتر حرکت کند. قدرت موتور ۵۷۶ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۴/۵ثانیه است.

اتاق ماشین شبیه مدل‌های دیگر رولزرویس است. از جمله امکانات جدید، نورانی کردن درها است. با سفارش مشتری، هزاران لامپ ال‌ائی‌دی در روکش درها گذاشته می‌شود که آسمانی پر ستاره را شبیه‌سازی می‌کند. قبلا این امکان تنها برای سقف ماشین قابل سفارش بود.

رولزرویس همچنین با اسپکتر، نسل جدیدی از نمایشگر و سیستم ارتباط با راننده را معرفی کرده که به مرور در مدل‌های دیگر کارخانه هم نصب خواهد شد.

رقابت خودروسازان بسیار لوکس در بازار ماشین‌های الکتریکی به زودی بسیار داغ خواهد شد. به زودی پس از رولزرویس، بنتلی، فراری و آستون مارتین مدل‌های الکتریکی خود را به بازار عرضه می‌کنند. خودروسازان دیگر مانند کادیلاک هم با ساخت ماشین‌های بسیار گران الکتریکی چشمی به این بازار دارند.

قیمت رولزرویس اسپکتر هنوز اعلام نشده اما پیش‌بینی می‌شود ارزان‌ترین مدل حدود ۴۰۰ هزار دلار باشد. رولزرویس اعلام کرده که همه مدل‌هایش از سال ۲۰۳۰ به بعد الکتریکی خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.