نمایشگاه خودرو پاریس / رونمایی از Ferrari 488 Pista Spider

به گزارش خودروبرتر ، در زیر هود Ferrari 488 Pista Spider شاهد یک موتور V8  با ظرفیت 3.9 لیتر توربوشارژ هستیم که قدرت پیشرانه 710 اسب بخاری و گشتاور 568 پوند بر فوت را رقم‌زده است تا بدین ترتیب شاهد شتاب صفر تا صد در کمتر از 2.85 ثانیه باشیم و در ضمن در 8 ثانیه به‌سرعت بالای 200 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

حداکثر سرعت این خودرو نیز 340 کیلومتر در ساعت است که البته برای یک سوپر اسپرت فراری چندان بد نیست.

آئرودینامیک بهبود یافته در Ferrari 488 Pista Spider

فراری وعده داده است که این خودرو بهبود 20 درصدی در سیستم آئرودینامیک در قیاس با 488 اسپایدر رقم‌زده است که البته این را باید مرهون بهره‌گیری از سیستم آئرو اکتیو خود است که در زیربدنه و همچنین اسپ.یلرها طراحی دوباره را رقم‌زده است.

نسخه اسپایدر 488 پیستا نیز دارای نوارهایی است که از حرکت جریان هوا بر روی خودرو اقتباس‌شده‌اند. این اتومبیل زیبا که پنجاهمین اسپایدر مزین به نشان اسب رقصان محسوب می‌شود،

به‌هرحال رکوردهای مشابه فراری 488 پیستا اسپایدر و کوپه در حالی ثبت می‌شوند که به دلیل ساختار پیچیده‌تر سقف، نسخه اسپایدر 91 کیلوگرم سنگین‌تر است. برای جلوگیری از افزایش وزن بیشتر، مهندسین فراری کف‌پوش‌های استاندارد را با ورق‌های نازک آلومینیومی جایگزین کرده‌اند، همچنین دستگیره در سمت راننده نیز جای خود را به یک‌بند داده است.

در ضمن به‌منظور جبران بخشی از اضافه‌وزن نسخه اسپایدر، فراری رینگ‌های فیبر کربنی یک‌تکه را به خریداران پیشنهاد می‌کند. این رینگ‌ها در مقایسه با نمونه‌های استاندارد 20 اینچی آلیاژی، 20 درصد سبک‌وزن‌تر هستند.

هنوز از سوی خودروساز ایتالیایی جزئیاتی در مورد قیمت این شاهکار منتشرنشده است که به‌احتمال فراوان دارای قیمتی بالای 350 هزار دلار خواهد بود.

منبع تخته گاز
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.