ولوو از لوکس ترین محصول خود رونمایی کرد

ولوو نسل جدیدی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند خود را رونمایی کرده و می‌گوید با آن دوره‌ای جدید در این کارخانه آغاز شده است. EX90 الکتریکی است و به گفته ولوو پیشرفته‌ترین و امن‌ترین ماشینی است که ولوو تاکنون ساخته است.

طراحان ولوو فرم نسل قبلی ماشین را حفظ کرده‌اند و با الهام از مدل‌های اخیر کارخانه ظاهر ماشین را به‌روز کرده‌اند. چراغ‌های جلو شبیه به مدل‌های کنونی ولوو است، اما از مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ئی‌دی ساخته شده که می‌توان شکل‌های مختلفی را با آن نمایش داد.

مشخصات فنی ولوو EX90

EX90 دو موتور الکتریکی دارد که در قو‌ی‌ترین مدل ۵۱۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ولوو می‌گوید ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر حرکت کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ماشین ۴.۹ ثانیه اعلام شده است.

ولوو می‌گوید سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم را برای رانندگی کاملا خودران در EX90 نصب کرده، اما این امکان فعلا در ماشین ارائه نمی‌شود. از جمله سخت‌افزاری که به صورت استاندارد نصب شده، رادار لیزری است که ماشین با کمک آن حتی در سرعت‌های بالا عابر پیاده را از ۲۵۰ متری تشخیص می‌دهد. ولوو می‌گوید فن‌آوری‌هایی که برای ایمنی سرنشینان فراهم شده احتمال مرگ یا جراحت جدی هنگام تصادف را تا بیست درصد کاهش داده است.

اتاق ماشین به سبک طراحی اسکاندیناوی ساده است. راننده با نمایشگر ۱۵ اینچی که به صورت عمودی روی داشبورد نصب شده بخش‌های مختلف ماشین را کنترل می‌کند. این نمایشگر با سیستم عامل گوگل کار می‌کند. از جمله امکانات سفارشی، سیستم صوتی است که بلندگوهایش در پشت‌سری صندلی‌ها قرار دارد.

EX90 سومین ماشین الکتریکی ولوو است. این مدل با قوای محرکه هیبرید-الکتریکی هم تولید می‌شود. قیمت پایه مدل الکتریکی کمتر از ۸۰ هزار دلار است و مدل‌های قوی‌تر حدود ۱۱۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

ماشین قرار است در کارخانه ولوو در آمریکا تولید شود و بعدا در کارخانه‌ای در چین هم تولید خواهد شد. ولوو می‌گوید هر سال یک مدل الکتریکی جدید به محصولاتش اضافه خواهد کرد. این کارخانه اعلام کرده که تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را الکتریکی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.