نسل جدید رنج‌روراسپرت رونمایی شد

خودروساز بریتانیایی لندرور از نسل جدید رنج رور اسپرت رونمایی کرده است که قرار است تا در پاییز به بازار مصرف عرضه شود و البته قول عرضه دو مدل کاملا برقی از آن نیز داده شده است.

نخستین نسل از رنج‌رور اسپرت در سال ۲۰۰۵ و برای عقب نماندن از به شاسی‌بلندهای اسپرت پورشه و ب‌ام‌.و به بازار عرضه شد و در 17 سال گذشته همواره یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین محصولات گروه خودروسازی جگوار-لندروور بوده است.

از نقطه نظر طراحی ظاهر ماشین فرم کلی نسل قبلی را حفظ کرده، اما طراحان بریتانیایی لندروور با نگاهی مینیمال آنرا مدرن‌تر طراحی کرده‌اند و به صورت کلی ماشین از نسل قبل اسپرت‌تر شده و به فن‌آوری‌های جدید لندروور نیز مجهز شده است که یکی از این مهمترین این فن‌آوری‌ها ، سیستمی است که با تشخیص وضعیت جاده شاسی، کمک‌فنر و میزان نیرویی که هر چرخ نیاز دارد را به صورت خودکار تنظیم می‌کند.

مشخصات فنی نسل جدید رنج‌روراسپرت

قوی‌ترین مدل موتوری هشت سیلندر با قدرت ۵۳۰ اسب بخار دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل ۴/۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. دو مدل هیبرید-الکتریکی هم از رنج‌روور اسپرت ساخته می‌شود که کارخانه می‌گوید می‌تواند تا ۱۱۳ کیلومتر را با نیروی باتری حرکت کند.

قیمت پایه ماشین حدود ۱۰۰ هزار دلار است که حدود ۱۸ هزار دلار از نسل قبلی گران‌تر است. به نظر می‌رسد لندروور با اضافه کردن امکانات لوکس و گران‌تر کردن ماشین قصد دارد علاوه بر خودروسازان آلمانی با محصولات لوکسی مانند لوتوس و آستون مارتین هم رقابت کند.

مدل کاملا الکتریکی ماشین در سال ۲۰۲۴ خواهد آمد. لندروور اعلام کرده که تا سال ۲۰۲۶ شش مدل الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد و انتظار دارد مدل‌های الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ شصت درصد فروشش را شامل شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.