تسلا دیگر پرفروشترین خودروساز برقی جهان نیست !

بی وای دی ، خودروساز چینی با کنار زدن تسلا، عنوان پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی جهان را به دست آورد. این شرکت در شش ماه اول سال جاری میلادی با ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۶۴۱ هزار دستگاه ماشین الکتریکی فروخته که ۷۷ هزار دستگاه بیشتر از تسلا است.

تسلا در سه سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز الکتریکی جهان بود، اما قرنطینه دو ماهه شانگهای به خاطر کرونا باعث تعطیلی کارخانه‌اش در چین شد. تخمین زده می‌شود که این تعطیلی باعث شد که کارخانه ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دستگاه کمتر ماشین تولید کند.

BYD توسط یک استاد دانشگاه بازنشسته در اواسط دهه نود میلادی و با هدف تولید باتری‌های قابل شارژ ساخته شد. شرکت در سال ۲۰۰۲ با خرید یک خودروساز ورشکسته تولید ماشین را آغاز کرد و در کمتر از ده سال به جمع ده خودروساز برتر چین پیوست.

برخلاف اکثر خودروسازان چینی، BYD یک شرکت خصوصی است که سهامش در بورس هنگ‌کنگ خرید و فروش می‌شود. وارن بافت، سرمایه‌دار معروف آمریکایی و یکی از ثروتمند‌ترین مردان جهان از سهامداران اصلی این شرکت است.

این شرکت برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای صادرات ماشین به اروپا داشته و قصد دارد تا علاوه بر تسلا، این شرکت در بازار ماشین‌های الکتریکی با فولکس‌واگن هم رقابت می‌کند.

فولکس‌واگن اعلام کرده که می‌خواهد بزرگ‌ترین تولید‌کننده ماشین‌های الکتریکی در جهان باشد و برای این کار ۵۲ میلیارد یورو (۵۳ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری می‌کند. جنرال‌موتورز و استلانتیس هم با هدفی مشابه ده‌ها میلیارد دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.