حضور گسترده شرکت های هیبریدی در نمایشگاه خودرو تهران

همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو تهران در شهر آفتاب، ۴۰شرکت تولیدکننده محصولات هیبریدی توانمندی‌های خود را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

به گزارش خودروبرتر ، نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران طی روزهای 26تا 30بهمن‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرآفتاب واقع در بزرگراه خلیج‌فارس دایر می‌شود و زمان بازدید نمایشگاه از ساعت 12تا 20 خواهد بود.

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: این شرکت‌ها در زمینه‌هایی همچون خودرو، اتوبوس، موتورسیکلت و دوچرخه‌های برقی فعالیت می‌کنند و حضور آنها در این نمایشگاه برای نخستین‌بار، می‌تواند زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با تولیدات سازگار با محیط‌زیست را فراهم کند.

حسینی درخصوص نحوه همکاری شرکت کنترل کیفیت هوا در نمایشگاه خودرو تهران گفت: نحوه فعالیت ما در نمایشگاه خودروی تهران به‌صورت ایجاد غرفه و انجام برنامه‌هایی مختلف نیست و ما با هماهنگی‌ها و سرمایه‌گذاری لازم فرصتی را فراهم کردیم تا در یکی از سالن‌های این نمایشگاه عرضه‌کنندگان خودروهای هیبریدی، برقی و به‌طور کلی پاک بتوانند به‌سادگی در کنار دیگر خودروسازان محصولات خود را به نمایش بگذارند و مردم را بیشتر با این تکنولوژی‌ها آشنا کنند.

وی ادامه داد: از منظر بحث کنترل کیفیت هوا، ایجاد امکانی برای آشنایی مردم با وسایل حمل‌ونقل شخصی پاک یک فرصت مهم است که ما باید از آن بهره ببریم و در عین ایجاد این فرصت برای نزدیک‌کردن مردم با تکنولوژی‌های جدید و پاک این امکان را هم به سازندگان و عرضه‌کنندگان این نوع وسایل ارائه کنیم تا به این شکل حمایتی در راستای گسترش کار آنها کرده باشیم.

وحید حسینی با اشاره به کندی روند صنعت خودروی کشور در زمینه استفاده از محصولات هیبریدی و برقی گفت: ما باید این تأخیری که نسبت به جهان در بهره‌گیری از مدل‌های پاک داریم را جبران کنیم و یکی از بهترین روش‌های آن این است که ترسی که برخی افراد نسبت به این نوع وسایل نقلیه دارند را از بین ببریم. حضور مردم درکنار عرضه‌کنندگان دانش‌بنیان خودروهای برقی و هیبریدی یک اقدام عملی در این راستاست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: ما در این زمینه به بسیاری از شرکت‌هایی که می‌دانستیم روی این مسئله کار می‌کنند، نامه‌نگاری کرده و از آنها دعوت کردیم تا از این فرصت استفاده کنند و محصولات خود را در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش بگذارند. فرصت برای حضور همچنان وجود دارد و اسامی شرکت‌هایی که در نمایشگاه حاضر خواهند شد، طی روزهای آینده مشخص می‌شود و امیدواریم که شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر فعالان این حوزه حضور خوبی پیدا کنند.

حسینی افزود: درصورتی که درخواست برای ورود به نمایشگاه از سوی شرکت‌ها بیشتر از فضای موجود باشد، از بین‌ آنها بهترین‌ها به نمایشگاه می‌آیند و این گلچین‌شدن می‌تواند در بهبود ارتباط مردم با این تکنولوژی‌ها مؤثرتر واقع شود. وی خاطرنشان کرد: در روزهایی که در بسیاری از کشورهای جهان با استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی روند رو به رشدی را دنبال می‌کند و روز‌به‌روز سهم آنها نسبت به دیگر خودروها در حال افزایش است، باید تلاش کنیم تا همپای دیگر کشورهای جهان حرکت کنیم و به همین دلیل نمایشگاه خودروی تهران در شهر آفتاب فرصت بسیار مطلوبی برای ترویج این هدف به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.