محصولات نوپای آمریکایی در نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2021

نمایشگاه خودرو لس آنجلس در تاریخ 19 الی 28 نوامبر در گیراگیر کرونا برگزار شد و برخی خودروسازان آمریکایی با ارائه محصولات جدید برای غولهای آمریکایی خط و نشان کشیدند.

خودروساز پایه آمریکایی فیسکر اولین مدل خود به نام اوشن که یک شاسی بلند تمام الکتریکی است را در نمایشگاه لس‌آنجلس با قیمت پایه 37هزار دلار رونمایی کرد که قرار است در سال آینده وارد تولید انبوه شود.

هنریک فیسکر،‌ بنیانگذار این شرکت یک طراح خودروی آمریکایی-دانمارکی است که پیش از تاسیس شرکت خود، طراح ب‌ام‌و و آستون مارتین بود که در سال ۲۰۰۸ با ساخت یک مدل لوکس یکی از نخستین سازندگان خودرو برقی در زمان خود بود که البته شرکت او در سال ۲۰۱۲ ورشکست شد و یک قطعه‌ساز بزرگ چینی آنچه از کارخانه مانده بود را خرید و تنها حق استفاده از نام فیسکر برای او باقی ماند.

او حالا با عرضه اوشن قصد دارد شانس خود را در بازار شاسی‌بلندهای الکتریکی امتحان کند. که دارای نسخه های مختلفی است که ارزان‌ترین مدل آن، یک موتور الکتریکی دارد که با هر بار شارژ ۴۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند. لوکس‌ترین مدل اوشن نیز دارای برچسب قیمت ۷۰ هزار دلاری است و دارای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش کمتر از چهار ثانیه است.

جالب است بدانید که بخش‌هایی از اتاق ماشین با بطری‌‌های پلاستیکی، تی‌شرت و تور ماهیگیری بازیافتی ساخته شده است وهمچنین روی سقف باتری خورشیدی گذاشته شده که به گفته کارخانه می‌تواند باتری‌ها را به اندازه حرکت بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر در سال شارژ کند.

اتاق ماشین ساده و شیک طراحی شده. نمایشگر بزرگ روی داشبورد در حالت عادی عمودی است اما هنگام توقف می‌توان آن را برای فیلم دیدن یا بازی کردن نود درجه چرخاند.

فیسکر اوشن توسط شرکت قطعه‌سازی و خودروسازی ماگنا در اتریش ساخته می‌شود. فیسکر در حال تولید مدل‌های بیشتری است که یکی از آنها را قرار است با همکاری شرکت فاکسکان، تولید‌کننده تلفن‌های آیفون، بسازد.

در نمایشگاه لس‌آنجلس امسال دو خودروساز جدید آمریکایی محصولات آینده خود را نمایش دادند تا خط و نشانی برای تسلا کشیده باشند.

. شرکت “ادیسون فیوچر”، که با سرمایه‌گذاری یک شرکت چینی در آمریکا تاسیس شده، از وانتی الکتریکی رونمایی کرد که با وانت سایبرتراک ساخت شرکت تسلا رقابت می‌کند.

وانت EF1-T برای شش سرنشین جا دارد. کانسپتی که در لس‌آنجلس نمایش داده شد، اتاق و بدنه لوکس ماشین را با لاستیک‌هایی مناسب برای جاد‌ه‌های ناهموار ترکیب کرده که نشان می‌دهد ادیسون فیوچر می‌خواهد مشتریان با نیازهای متفاوت را به خرید این ماشین جلب کند.

وانت را می‌توان با یک، دو یا سه موتور الکتریکی سفارش داد. قوی‌ترین مدل با هر بار شارژ ۷۲۴ کیلومتر حرکت می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل حدود چهار ثانیه است. روی سقف ماشین صفحات جذب انرژی خورشید قرار داده شده تا باتری‌ها از این طریق هم شارژ شود.

ادیسون فیوچر بر اساس همین وانت یک ون باری هم خواهد ساخت. این شرکت هنوز قیمت محصولاتش را اعلام نکرده است.

مولن، شرکت نوپای دیگری است که یک ماشین الکتریکی در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. دفتر مرکزی این کارخانه هم در ایالت کالیفرنیا است. نام شاسی‌بلند کوچک این شرکت “فایو” یا عدد پنج به انگلیسی است.

مولن با مدل فایو بخش میانی بازار خودروهای الکتریکی را هدف گرفته است. قیمت ماشین حدود ۵۰ هزار دلار است و به همه امکانات لوکس معمول در این سطح قیمت مجهز است. مولن نگفته ماشین چند موتور الکتریکی دارد اما با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر حدود ۳/۵ ثانیه احتمالا بیشتر از یک موتور الکتریکی خواهد داشت.

کارخانه آمریکایی پیش‌فروش ماشین را با دریافت صد دلار آغاز کرده و می‌گوید اولین سری از ماشین‌ها را در سال ۲۰۲۴ به خریداران تحویل خواهد داد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.