نگاهی به Mercedes AMG C43 لاکچری تقویت شده اقتصادی!!

به گزارش خودروبرتر ، خودروساز آلمانی  یکی از آن‌هاست که مدل Mercedes AMG C43 را در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرده است. C43 درواقع پلی بین کلاس C استاندارد و C63 قدرتمند و چابک با موتور هشت سیلندرش است.

به هر حال شاید تمام ویژگی‌های فوق‌العاده و تجربه بی‌نظیر رانندگی با C63 را نداشته باشد، ولی بازهم با موتور شش سیلندر سه لیتری تویین توربو شارژر، هر راننده‌ای را شگفت‌زده خواهد کرد.

هرچند تغییرات ظاهری AMG C43 نسبت به C Class جزئی هستند، اما حس یک خودروی تقویت‌شده اسپرت را کاملاً منتقل می‌کنند. همچنین از فنّاوری Multibeam LED در چراغ‌های جلو استفاده‌شده است که نور چراغ را بسته به شرایط محیطی، ترافیک و آب‌وهوا، تغییر می‌دهد.

طراحی داخلی نیز بر همین اساس، تغییراتی داشته است.  پنل تمام دیجیتال به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود و یک صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی در وسط کنسول جلوی راننده (بالای دریچه‌های تهویه مطبوع) قرار می‌گیرد. راننده می‌تواند اطلاعات بخش مختلف خودرو را (شامل سیستم تعلیق، سامانه‌های رفاهی مختلف و…) مشاهده کند و در صورت نیاز، هرکدام را تنظیم نماید.

خودرو  Mercedes AMG  C43 بهترین انتخاب برای افرادی است که می‌خواهند به رانندگی عادی روزمره‌شان کمی هیجان اضافه کنند. یکسر و گردن از C Class استاندارد بالاتر، اما رام‌تر از C63!

این خودرو در زمین‌های مختلف به‌طور چشمگیری پیشرفت کرده است. قدرت موتور و حداکثر گشتاور، ازجمله مواردی است که در این خودرو تقویت‌شده است. همچنین سیستم تعلیق مجزا برای هر چرخ، سفرهای کوتاه شهری و مسافرت‌های بین‌شهری راحتی را برای سرنشینان فراهم می‌کند.

C Class با تنوع زیادی که در انواع اتاق، پیشرانه و حالات رانندگی دارد موفق‌ترین سری Mercedes AMG به‌حساب می‌آید. طراحان  AMG با طراحی متفاوت رینگ و جلوپنجره، تفاوت‌های زیبایی در مدل‌های جدید این کلاس ایجاد کرده‌اند.

در طراحی داخلی C 43، از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده‌شده است. همچنین بخشی از خدمات، به‌صورت آپشن‌های قابل سفارش در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

فنّاوری Energizing Comfort Control بنز برای C 43 جدید به‌صورت سفارشی قابل‌عرضه است. این قابلیت، با ترکیب سامانه‌های مختلف رفاهی و بسته به شرایط محیط خارجی، عملکرد سیستم تهویه و دمای صندلی‌ها و سیستم پخش موسیقی و سایر موارد مرتبط را تنظیم می‌نماید.

C Class با چهار اتاق مختلف (استیشن، سدان، کابریولت و کوپه)، سه قدرت متفاوت و دو حالت رانندگی گوناگون، موفق‌ترین و متنوع‌ترین سری Mercedes AMG است. طراحی ویژه جلوپنجره، زودتر از هر چیزی هویت AMG را آشکار می‌کند. رینگ‌های فوق سبک پنج‌پر خاکستری براق که در صورت سفارش می‌توانند با رینگ‌های پنج‌پر مشکی مات یا براق جایگزین شوند، یکی دیگر از تفاوت‎‌های زیبایی است که طراحان AMG ایجاد کرده‌اند.

در زیر هود Mercedes AMG C43 چه خبر است؟

تقویت موتور، ۲۳ اسب بخار به قدرت پیشرانه استاندارد C Class افزوده و قدرت آن را به ۳۹۰ اسب بخار رسانده است. حداکثر گشتاور ۵۲۰ نیوتن/متر در ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دور بر دقیقه نیز به‌راحتی قابل‌دسترس است. درنهایت با تمام این تغییرات، صفرتا صد برای مدل‌های سدان و کوپه به ۴٫۷ ثانیه و برای مدل‌های استیشن و کابریولت به ۴٫۸ ثانیه کاهش‌یافته است.

گیربکس ۴MATIC دو دیفرانسیل AMG، گشتاور را با نسبت ۶۹% به ۳۱% به ترتیب بر دیفرانسیل عقب و جلو، تقسیم می‌کند. این کار، شتاب جانبی و نیز کشش خودرو را افزایش می‌دهد. به‌علاوه طراحی جمع‌وجور کل مجموعه جعبه‌دنده، فضای اضافه‌ای را از اتاق اشغال نمی‌کند.

فنربندی چهارمیله‌ای محور جلو و سیستم تعلیق مجزا برای هر چرخ عقب، راحتی بی‌نظیری را برای سرنشینان فراهم می‌کند. ضمناً راننده با کمک کنترل هوشمند سیستم تعلیق از طریق پنل مرکزی، می‌تواند سه حالت مختلف Comfort، Sport و Sport+ را انتخاب کند که هرکدام شخصیت متفاوتی به C 43 می‌بخشند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.