رونمایی خودروساز آلمانی از قوی ترین شاسی بلند خود

خودروساز آلمانی ب‌ام‌و عکسی از جدیدترین شاسی‌بلند جدیدش منتشر کرده که می‌گوید قوی‌ترین مدل تولید انبوهی است که در تاریخ این کارخانه ساخته خواهد شد.

خودرو مذکور در زیرمجموعه M ب‌ام‌و ساخته شده و به عنوان گران‌ترین مدل کارخانه از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه خواهد شد.

ب ام‌و مدل XM را به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس زیرمجموعه M کارخانه رونمایی کرد. ماشینی که هفته گذشته معرفی شد، مدل تقویت شده‌ای از XM است که با نام “لیبل رد” از مدل معمولی متمایز می‌شود. ظاهر ماشین فرقی با مدل معمولی ندارد و تنها نوار قرمزی در جلو پنجره و دور پنجره‌هایش کشیده شده است.

مشخصات فنی BMW XM

XM قوای محرکه هیبرید-الکتریکی دارد که ترکیبی از یک موتور الکتریکی و یک موتور هشت سیلندر بنزینی است. قدرت این قوای محرکه ۷۵۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش حدود پنج ثانیه است. این شاسی‌بلند می‌تواند با نیروی باتری تا ۸۸ کیلومتر حرکت کند. ب‌ام‌و مصرف سوخت این ماشین را ۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده است.

رونمایی از مدل XM به بحث‌های زیادی درباره ظاهر ماشین دامن زد و انتقاد‌هایی را برانگیخت. در واکنش به این انتقاد‌ها اولیو زیپسه، مدیر ب‌ام‌و ضمن دفاع از سلیقه طراحان کارخانه در مصاحبه‌ای گفت که انتخاب ظاهر جنجالی برای بعضی مدل‌های ب‌ام‌و عمدی است و با این کار توجه بیشتری به محصولات ب‌ام‌و جلب می‌شود. آقای زیپسه همچنین ادعا کرده با وجود بحث‌های زیاد اکثر واکنش‌ها مثبت است.

ب‌ام‌و با XM می‌خواهد با مدل‌های گران‌تر بنتلی، لامبورگینی و آستون مارتین رقابت کند. تولید ماشین در کارخانه ب‌ام‌و در آمریکا از پاییز سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. قیمت پایه ماشین ۱۸۵ هزار دلار است که بیست هزار دلار از مدل معمولی XM گران‌تر است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.