لامبورگینی ماشین هزاره سوم خود را به نمایش گذاشت

لامبورگینی سوپرخودروساز عجیب و غریب ایتالیایی سرانجام از جدیدترین سوپراسپرت خود با نام Terzo Millennio  که در زبان ایتالیایی به معناری هزاره سوم است رونمایی  کرد که طبق ادعای مدیر عامل آن برای هزاره سوم طراحی شده است.

به گزارش خودروبرتر،  این مدل کانسپت به عنوانی نخستین خودرو است که از باتری در درون خود بهره نمی برد و خودرو تمامی انرژی خود را از پنل های مخصوص فیبر کربنی بکار گرفته شده در بدنه خود تامین می کند.

البته این خودرو دارای باتری مانند آن چیزی که در ذهن خود داریم نیست بلکه با استفاده از فناوری نانو تیوب موفق شده است تا باتری هایی بسیار نازک طراحی کنند که قابلیت بکارگیری در بین بدنه بیرونی و درونی خودرو را داشته باشند در حالی که هیچ خطر برق گرفتگی نیز در انتظار کاربران خود نخواهد بود.

این نخستین خودرویی است که در تعامل مستقیم با دانشگاه MIT  ماساچوست طراحی شده و نقشه راه آینده خودروساز ایتالیایی لامبورگینی برای سوپر اسپرت های تمام الکتریکی است و به قولی علاقمندان خودروهای نسل آینده می توانند یک پوستر آن را بر اتاق خود داشته باشند.

قبل از هر چیز باید اشاره کنم که این خودرو به صورت کامل الکتریکی بوده و چهار موتور در چهار چرخ بکار گرفته شده اند و بر خلاف باور عمومی این خودرو به هیچ وجه دارای استانداردهای خودروهای خود ران و یا نیمه خودران نیست.

معاون اجرایی لامبورگینی آمریکا فارمشی در مراسم رونمایی گفت: “هیچ کس به خریدن یک ابرخودرو که پر از رایانه است و به وسیله آن هدایت می شود علاقه ای چندانی ندارد و  اگر از مشتریان لامبورگینی درباره اینکه آیا به همراه سوپراسپرت خود یک راننده هم نیاز دارند سوال کنید بدون شک پاسخ تمامی آنان منفی خواهد بود زیرا برای مشتریان ما تعداد سیلندربه همراه اسب بخار است که اهمیت دارد و در همین راستا لامبورگینی آینده را در ابرخودروهایی که از فناوری روز استفاده می کنند و با این حال حس حقیقی رانندگی را از سرنشینان دریغ نمی کنند می بیند نه در خودروهایی که راننده در آن معنی ندارد”.

بهتر است کمی به بحث فنی خودرو بپردازیم همانطوری که گفته شد در ساختار این خودرو باتری به کار گرفته نشده است و تمام انرژی از بدنه فیبر کربنی مخصوص گرفته می شود و شاید با خود فکر کنید که ممکن است این بدنه فیبر کربنی روزی خراب شود خود در این جا یک سیستم هوشمند همیشه این وضعیت را زیر نظر دارد تا از صحت کارکرد پنل های فیبر کربنی که انرزی خود را از حرکت خودرو به دست آورده و ذخیره می کنند مطمئن شود و جالب تر اینکه اگر سیستم هوشمند متوجه خرابی پنل شود به صورت اتوماتیک با استفاده از میکروکانال هایی که پر از مواد شیمیایی مخصوص است  شروع به ترمیم ترک و احیانا شکستگی می کند و از همین روی به طور یقین یک خودرو هزاره سوم برازنده نام آن است.

در ابتدا باید اشاره کنم که در طراحی بدنه خودرو شما را به یاد طراحی آستون مارتین والکری  می اندازد که تا سر حد امکان از فضاهای غیر ضروری اجتناب گردیده تا خودرو دارای بالاترین درجه آئرودینامیک باشد.

لامبورگینی برای ساخت چنین ماشینی سالانه بیش از 200000 پوند برای تحقیق و توسعه هزینه کرده تا Terzo Millennio را به چیزی فراتر از مدل های مفهومی تبدیل کند. آنها امیدوارند بدنه فیبرکربنی و باتری های نانوتیوبی داخلی آن یک سال بعد وارد فاز صنعتی شوند. همچنین دو سال برای تجاری سازی خازن ها برای ذخیره و آزادسازی انرژی و سه سال هم برای بهبود طراحی و تبدیل مدل مفهومی به یک مدل واقعی جاده ای زمان نیاز است. اما این مراحل به صورت همزمان انجام خواهند شد و احتمالا تا سال 2020 مدل های جاده ای از این ماشین بی نظیر را در خیابان های جهان خواهیم دید.

چرخ ها کاملا در بدنه خودرو تلفیق شده و چراغ های جلوئئ نیز از بدنه خودرو جدا شده و همانند یک خودرو فرمول وان بر روی سینی جلو قرار گرفته که این تغییر سبب خواهد شد تا نیروی گردش باد به کمک سیستم آئرودینامیک بیاید و نیروی رو به پایین را تا حد زیادی را در سرعت های بالا افزایش دهد و در ضمن خودرو به طور شگفت آوری پایین طراحی شده است تا پیش تر از پیش مفهومی بودن آن را به ما گوشزد کند.

به هر حال Terzo Millennio نشان‌دهندهٔ نقشه راه  آیندهٔ سوپراسپرت‌ها است و بسیاری از فناوری‌های این خودرو نیز متعلق به آینده است و بالطبع نباید انتظار داشته باشیم  که بتوانیم به زودی در سبد محصولات لامبورگینی شاهد این خودرو باشیم هر چند برخی شایعات سال 2020 را برای شاهکارلامبورگینی نشانه گذاری کرده است.

در پایان شما را دعوت به تماشای تیزر رسمی معرفی شاهکار لامبورگینی برای هزاره سوم میکنیم.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.