نسل جدید تویوتا لندکروز رونمایی شد + تصاویر

خودروساز ژاپنی دستی بر روی سر و روی قدیمی‌ترین شاسی‌بلند خود کشیده و از نسل جدید تویوتا لندکروز رونمایی کرده است که طبق اعلام قرار است تا در هفتاد سالگی عرضه این مدل، آنرا روانه بازار کند.

شایان توجه است که با اینکه بدنه از نو طراحی شده ولی اما ابعاد ماشین تغییری نکرده و طراحان کماکان ظاهر آشنای لندکروز را حفظ کرد‌ه است.

. تغییر نسبت به نسل قبل بیشتر در اتاق ماشین دیده می‌شود و تویوتا نسل قبلی لندکروزر را سیزده سال پیش ساخت و اتاق ماشین در سال‌های اخیر قدیمی شده بود.

برای لندکروز جدید علاوه بر بدنه تازه، شاسی، موتور و سیستم فنربندی جدیدی طراحی شده است. برای بهتر شدن سواری، لندکروزر جدید دویست کیلوگرم سبک‌تر شده و مرکز ثقل ماشین به زمین نزدیک‌تر است.

یکی از این سیستم‌ها می‌تواند نوع جاده را تشخیص دهد و با توجه به شنی، سنگلاخ یا برفی بودن جاده، سیستم فنربندی را تنظیم کند. دوربین‌هایی که در اطراف ماشین کار گذاشته شده، تصویری از زیر ماشین به راننده نشان می‌دهد تا بتواند راحت‌تر موانع را ببیند.

مشخصات فنی نسل جدید تویوتا لندکروز

تویوتا به جای موتور هشت سیلندر، در نسل جدید از یک موتور شش سیلندر بنزینی توربو استفاده کرده که ۴۱۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. دنده ماشین هم ده سرعته اتوماتیک است.

اولین مدل لندکروز در سال ۱۹۵۱ به بازار عرضه شد. از آن زمان تا کنون حدود ده میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه از این ماشین ساخته شده است.

فروش نسل جدید لندکروزدر خاورمیانه آغاز شده و سپس به بازارهای دیگر عرضه خواهد شد و در ضمن تویوتا اعلام کرده که این ماشین دیگر در اروپای غربی و آمریکای شمالی فروخته نخواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.