نسل جدید بنتلی بنتگایا معرفی شد

بنتلی بنتاگیا جدید نسبت به قبل لوکس‌تر شده و ظاهرش همسو با مدل‌های جدید کارخانه تغییر کرده است. جلوپنجره ماشین بزرگ‌تر شده و چراغ‌های جدیدی برای ماشین طراحی شده است.

بنتلی سریع‌ترین شاسی‌بلند دیزلی در جهان را عرضه می‌کند

چراغ‌های جلو مجموعه‌ای از ۴۸ لامپ ال‌ئی‌دی است که در فرمی به شکل ظرف کریستال کنار هم قرار گرفته و بسته به نیاز راننده جلوی ماشین را روشن می‌کند.

مشخصات فنی بنتلی بنتاگیا 2021

داخل ماشین تغییر چندانی نکرده و تنها فن‌آوری‌های روز به آن اضافه شده است. بنتایگا موتوری هشت سیلندر با قدرت ۵۴۲ اسب بخار دارد. حداکثر سرعت آن ۲۹۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش ۴/۴ ثانیه است.

قیمت رسمی ماشین هنوز اعلام نشده است، اما بنتلی می‌گوید حدود پنج درصد از مدل کنونی گران‌تر است. قیمت پایه بنتایگا اکنون حدود هزار دلار است.

بنتلی بنتاگیا در نبود رقیبان به خوبی میفروشد

بنتلی از اولین کارخانه‌هایی بود که با عرضه مدل بنتایگا، به بازار شاسی‌بلندهای بسیار لوکس وارد شد. با وجود انتقادها به طراحی خودرو، بنتایگا از بازار بی‌رقیب حداکثر استفاده را کرده و در چهار سال گذشته بیست هزار دستگاه از این مدل فروخته است.

اما بازار شاسی‌بلندهای لوکس دیگر مانند گذشته خلوت نیست و Bentley Bentayga علاوه بر رنج‌روور با رقیبانی جدی از رولزرویس، مازراتی، لامبورگینی و به زودی فراری روبرو است و بنز و ب‌ام‌و هم با مدل‌های لوکس خود نگاهی به این بازار دارند.

داخل کابین لاکچری شاسی بلند بنتلی

بنتلی تا چند ماه آینده بنتایگا را با موتور هیبرید-الکتریکی به بازار عرضه خواهد کرد. یک مدل قوی‌تر هم با موتور دوازده سیلندر و ظاهری اسپرت‌تر در آینده به این جمع اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.