بریجستون لاستیک بدون هوا تولید میکند

خودروبرتر – بریجستون، تولید کننده ژاپنی لاستیک بریجستون اعلام کرده است  می‌گوید که با عرضه لاستیک بدون هوا برای ماشین‌های باری، می‌خواهد اولین شرکتی باشد که این فن‌آوری را به بازار عرضه می‌کند.

بزرگ‌ترین تولید‌کننده لاستیک جهان لاستیکی ساخته است که نیاز به هوای فشرده ندارد و پنچر نمی‌شود. قرار است این لاستیک‌ها برای اولین بار در دوچرخه‌هایی استفاده شود که همزمان با المپیک توکیو در اختیار مهمانان مسابقات قرار خواهد گرفت.

مراقبت از خودرو؛ برق دزدی خودرو و راهکارهای مقابله با آن

مزایای لاستیک بدون هوا بریجستون

 بریجستون اعلام کرده است که عملکرد این لاستیک‌ها از لاستیک‌های معمولی بهتر است و به دلیل چسبندگی بهتر به جاده، باعث می‌شود ماشین دی‌اکسید کربن کمتری تولید کند.

یکی از مدیران ارشد بریجیستون به خبرگزاری اتوموتو نیوز گفته که این شرکت لاستیکی برای ماشین‌های باری ساخته که می‌تواند بیش از دو هزار کیلو وزن را در هر گوشه ماشین تحمل کند و شرکت‌های حمل‌و‌نقل برای خرید آن ابراز علاقه کرده‌اند. به گفته جان کیمپل، مدیر بخش حمل‌و‌نقل نوین بریجستون، ماشین‌های باری به طور متوسط هر ۱۲۰۰۰ کیلومتر به خاطر پنچری لاستیک ناچار به توقف می‌شوند و این برای شرکت‌ها هزینه زیادی دارد.

بریجستون هنوز زمان مشخصی برای عرضه لاستیک‌های جدیدش اعلام نکرده و می‌گوید ابتدا قصد دارد آنها را به طور محدود و با چند شرکت آزمایش کند.

مراقبت از خودرو؛ تنظیم جلوبندی خودرو در خانه

کارخانه فرانسوی میشلن هم با فن‌آوری مشابه لاستیکی ساخته است که قرار است آن را در سال ۲۰۲۴ با ماشین‌های الکتریکی جنرال موتورز به بازار عرضه کند.

تجربه متفاوت رانندگی با این لاستیک‌ها و ظاهر غیرعادی آنها باعث شده تا عرضه آن در بازار ماشین‌های سواری آسان نباشد. شاید به همین دلیل است که بریجستون تصمیم گرفته است تا آنها را ابتدا در بازار ماشین‌های باری عرضه کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.