خودرو سوپرلوکس رولز رویس 13 میلیون دلاری رونمایی شد+ ویدئو

جدیترین محصول رولزرویس، زبان طراحی مدرن این برند را به همراه دارد. تک‌نمونه‌ی سوئپ‌تیل، یک سبک جدید در کلاس خودروهای سوپرلوکس دنیا محسوب می‌شود.

در فستیوال خودروی ویلا داستیت ایتالیا، خودروی سفارشی سوئپ‌تیل پیش از تحویل به مالک خود، به نمایش عمومی گذاشته شد. در طراحی این خودرو، از مدل‌های مدرن رولزرویس تا نمونه‌های تاریخی این برند اصیل انگلیسی از سال ۱۹۲۰، الهام گرفته شده است.

حدود یک سال پیش، طرح مفهومی 103EX توسط رولزرویس، معرفی شد. این خودرو با تفاوت‌هایی نسبت به مدل‌های فعلی، هواداران رولزرویس را به تغییر در طراحی بدنه‌ی این برند با حفظ اصالت آن، امیدوار کرد. از سویی دیگر، با ساخت سوئپ‌تیل امکان تولید تک‌نمونه‌های کاملا سفارشی و منحصر به‌فرد فراهم شده است. مسلما خاص بودن و یگانگی یک محصول لوکس، اوج شکوه و حس اشرافی آن را افزایش می‌دهد.

خریدار سوئپ‌تیل هنوز مایل به افشای نام خود نیست؛ اما مبلغی بیش از ۱۳ میلیون دلار برای این رولزرویس ناب پرداخت کرده است تا طراحی و ساخت آن، طبق سلیقه‌ی او انجام شود. علاقه‌ی این کلکسیونر ثروتمند به محصولات رولزرویس در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، خصوصا مدل‌های فانتوم ۱۹۲۵ و فانتوم ۱۹۳۴، روی بدنه‌ی سوئپ‌تیل پیاده شده است. محصول نهایی، یک خودروی سوپرلوکس دودر با کابین بزرگ و فول‌سایز است که سقف پانورامیک و حالت فست‌بک به همراه دارد. از سیستم فرمان این مدل، می‌توان تا حد زیادی مطمئن بود که مالک ثروتمند سوئپ‌تیل در انگلستان زندگی می‌کند.

در نمای روبه‌رو، این مدل از بزرگ‌ترین جلوپنجره‌ی تاریخ رولزرویس استفاده می‌کند که از آلومینیوم یک‌تکه ساخته شده است. آینه‌های بغل، تماما با دست فرم داده شده‌اند. در بخش عقب، سبک طراحی Swept-tail به معنی جارو، کاملا متمایز از دیگر خودروهای کلاس سوپرلوکس دنیا خودنمایی می‌کند. فلزکاری بدنه، کاملا با دست و استادانه انجام شده است تا خطوط اتصال قطعات بدنه، قابل تشخیص نباشند. سوئپ‌تیل، خصوصا از زوایه‌ی جانبی، تشابه زیادی با قایق تفریحی سوپرلوکس دارد و با چرم و چوب‌ کم‌نظیر کابین، ارزش هنری خود را اثبات می‌کند. بنا به اعلام طراحان رولزرویس، سایز شیشه‌ی به‌کاررفته در سقف پانورامیک سوئپ‌تیل، تاکنون در هیچ خودروی دیگری در جهان سابقه نداشته است.

دو صندلی‌ کار گذاشته‌شده در کابین این خودرو از نظر حجم و راحتی نشیمن، کم‌نظیر هستند. پشت این صندلی‌ها، فضایی مخصوص بار و سرشار از چوب‌ تیره دیده می‌شود که با چمدان‌های سفارشی این خودرو تکمیل خواهد شد. داشبورد این مدل، به اصول طراحی رولزرویس‌های کلاسیک وفادار مانده است؛ اما در قسمت کنسول، با استراحت‌گاه بازو و سردکننده‌ی نوشیدنی ارائه می‌شود که برای یک بطری بزرگ و دو گیلاس مخصوص، فضا دارد.

ساخت سوئپ‌تیل، نزدیک به یک سال برای استادکاران رولزرویس زمان برده است. تمامی دوخت و دوز چرم کابین، همراه با چوب‌کاری داخلی و اجرای بدنه، با دست انجام شده است تا نهایت دقت، در این محصول خاص ۱۳ میلیون دلاری رعایت شود و آغازگر فصل جدیدی در تاریخ مدل‌های سوپرلوکس و کاملا سفارشی دنیا باشد

 

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.