فولکس واگن از اینترنت 5G برای خودروهای خودران بهره می برد

خودروهای فولکس واگن در خانواده  I.D. که خودروهای تمام برقی و الکتریکی هستند برای استفاده از جدیدترین شبکه تلفن همراه خود  که همان  اینترنت 5G است خود را آماده میکنند.

ولکمار تانبرگر مدیر ارشد بخش طراحی خودروساز آلمانی در این مورد می گوید:” ما از همگی راه حل های آینده استفاده از جریان اطلاعات بهره خواهیم برد و استفاده از اینترنت 5G امکان استفاده از سریع ترین جریان اطلاعات را به ما می دهد”.

استفاده از شبکه مخابراتی اینترنت 5G به دلیل ظرفیت بالاتر آن است زیرا بر خلاف شبکه 4G که بر افزایش سرعت متمرکز شده است ولی نسل پنجم مخابراتی بر افزیش پهنای باند متمرکز شده است تا با بالاترین شکل ممکن بهره ببرید.

این تصمیم فولکس واگن حکایت از این دارد که این شرکت قصد ندارد تا از فناوری شرکت های رقیب همانند DSRC که به طور خاص برای ارتباطات  برد کوتاه اختصاص یافته است بهره گیرد و البته مهمترین چالش در پیش روی فولکس واگن ایجاد یک زیر ساخت اختصاصی است.

شایان ذکر است چندی پیش مدیرعامل آئودی که زیر مجموعه فولکس واگن به شمار می رود اعلام کرد که با همکاری با کوالکام در حال توسعه یک فناوری انحصاری مخابراتی برای کمک به توسعه سیستم رانندگی خودمختار و خودران هستند که در همین مورد به نمایش یک A7 مستقل که از این فناوری بهره می برد نیز پرداختند که فاصله بین نورنبرگ و مونیخ را  به صورت کاملا مستقل و خودران طی نمود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.