تویوتا رکورد فروش 9 میلیون عددی محصولات هیبریدی در جهان را برجای گذاشت

خودروساز ژاپنی تویوتا رکورد فروش جدید در عرصه خودروهای هیبریدی را بر جای گذاشت.

خودروساز ژاپنی تا تاریخ 30 آوریل در حدود 9 میلیون خودرو هیبریدی به فروش رسانده است که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال گذشته میلادی افزایش فروش یک‌میلیون عددی را نشان می‌دهد.

در سال گذشته میلادی تویوتا مدل‌های هیبریدی مینی ون سینا به همراه نسل چهارم تویوتا پریوس را روانه بازار کرد در ضمن اینکه مدل‌های جدیدتر و متنوع‌تر هیبریدی کرولا در چین عرضه شد  که به همراه مدل هیبریدی RAV4 نیز در خط تولید قرار گرفت.

در پایان ماه آوریل 2016 میلادی، تویوتا در حدود 33 مدل هیبریدی در بازار دارد که در حدود 90 کشور و منطقه به فروش می‌رسند.

این شرکت به‌هیچ‌وجه قصد توقف این روند رو به رشد را ندارد و درعین‌حال در حال گسترش صف محصولات هیبریدی خود بوده تا به هدف افزایش فروش 1.5 میلیون عددی در هرسال باهدف نهایی 15 میلیون وسیله نقلیه هیبریدی در سال 2020 دست پیدا کند.

با محاسبات انجام‌شده توسط کارشناسان این شرکت، محصولات هیبریدی در قیاس با خودروهای معمولی در حدود 67 میلیون تن کمتر گازهای دی‌اکسید کربن منتشر می‌کنند.

وقتی از اواخر دهه 90 میلادی تویوتا با معرفی پریوس به دنیا نشان داد می‏ توان در کنار استفاده از خودرو بر میزان گازهای گلخانه ‏ای چیزی اضافه نکرد شاید هیچ‏گاه رقبای این خودروساز فکر نمی‏کردند سبکی که ژاپنی ‏ها بدعت ‏گذارش شدند، به سرعت با مدل‏ های کمری، ‏هایلندر، RAV4 و … ادامه یافته و در دنیا فراگیر شود. حالا بازار خودرویی کشورمان هم چندی است پس از پذیرایی از لکسس CT 200 هیبریدی که آنچنان نیز مورد اقبال مصرف کنندگان قرار نگرفت، در میان سدان ‏های خانوادگی، به استقبال نسل تازه تویوتا کمری هیبریدی رفته است

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.