تویوتا برترین خودروساز جهان در سال 2015 اعلام شد

خودروساز ژاپنی تنها برند خودروساز است که توانسته است تولیدی بالای 10 میلیون عدد در سال 2015 داشته باشد که فروش کلی تویوتا در حدود 10.15 میلیون خودرو بوده است که البته در حدود 0.8 درصد کمتر از فروش این شرکت در سال 2014 است.
فولکس واگن در رده دوم این لیست قرار گرفته است که با کاهش 2 درصدی فروش در حدود 9.9 میلیون وسیله نقلیه به فروش رسانده است و گروه خودروسازی جنرال موتورز نیز در رده سوم با کاهش 0.2 درصدی در حدود 9.8 میلیون خودرو در سال 2015 به فروش رسانده است.
البته فولکس واگن در شش ماهه اول سال 2015 رکورد دار فروش بود ولی رسوایی محصولات دیزلی این کشور توانست فروش این شرکت را در 6 ماهه دوم تحت تاثیر قرار دهد که پیش تر مدیرعامل سابق فولکس واگن مارتین وینترکورن اعلام کرده بود که سال 2015 سال هدف این برند آلمانی برای پشت سرگذاشتن تویوتا در فروش جهانی است که البته رسوایی موتورهای دیزلی این شرکت فرصت چنین رویایی را به مدیرعامل مستعفی نداد.
تویوتا در حال حرکت در مسیر انتخاب برترین خودروساز در جهان برای پنجمین سال متوالی است که معرفی یک نسخه جدید از پریوس هیبریدی یکی از این موارد است و در ضمن این شرکت 49 درصد از واحد خودرو Daihatsu را خریداری کرده است تا برند ژاپنی بتواند کنترل بازار خودروهای کوچک در اندونزی و مالزی را در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.