10 لوگو دوست داشتنی جهان خودروسازی

خوشبختانه هنوز مقدار زیادی از نشان‌واره ونشان های خودروسازی جالب وجود دارد و ما در اینجا فهرستی از 10 نشان و نشان‌واره دوست‌داشتنی در این مورد اعلام می‌کنیم.

mitsubishi-logo

Mitsubishi

ما با یک خودروساز ژاپنی شروع می‌کنیم که در تلاش برای ورود به شمال امریکا به طول چندین دهه است که البته در حال حاضر فاقد یک سدان متوسط با استانداردهای کیفیت مدنظر امریکای شمالی است.

به‌رغم عملکرد ضعیف بخش فروش این شرکت، یک ارم جذاب با گرافیک ساده و بسیار جالب خودنمایی می‌کند، Mitsu به معنی 3 در زبان ژاپنی بوده درحالی‌که hishi به معنی هنر آب به شکل الماس است به‌طوری‌که ترجمه آرم از تحت الفظی میتسوبیشی به معنی 3 الماس است.

aston-martin-logo

Aston Martin

یکی دیگر از جالب‌ترین آرم‌های خودرویی بدون شک مربوط به آستون مارتین است که به‌طور یقین این نام تجاری سازنده بسیاری از سوپر خودروهای دوست‌داشتنی بوده است که دارای یک نشان بسیار خوب است که شامل یک بال گسترده بانام شرکت به‌صورت منظم در کادر وسط است و جالب‌تر اینکه این خودروساز از این طرح در عقب برخی از مدل‌های خود نیز بهره می‌گیرد.

citroen-logo

Citroën

نه‌تنها سیتروئن سزاوار یک جایزه برای اسم زیبای خود است برای داشتن یک آرم جذاب نیز درخور ستایش است زیرا نشان این شرکت ریشه در تاریخ دارد، در ابتدا نشان این شرکت فقط چرخ‌دنده‌های زمختی بود که سیتروئن لهستانی بنیان‌گذار این شرکت به‌صورت زیرکانه آن را به‌صورت امروزی درآورد که به‌اندازه کافی جذاب است تا همچنان بر پیشانی خودروساز فرانسوی باقی بماند.

subaru-logo

Subaru

سو بارو یکی از بهترین مثال‌ها برای تجمع بهترین خودروهای ریسینگ و تمام محور است که علاوه بر این دارای یک نشان و نشان‌واره بیار شسته‌ورفته است.

آیا می‌دانید در پشت این آرم پرزرق‌وبرق چه نهفته است؟ اگر شما یک ستاره‌شناس غیرحرفه‌ای هم باشید نخستین سرنخ‌ها را به دست آورده اد زیرا آرم این شرکت درواقع نشان دهده خوشه ستاره‌ای پروین است که در صورت فلکی مشهور پیداست و شاید با خود بپرسید که چرا این گروه خاص از ستاره، زیرا سوبارو یک کلمه ژاپنی به معنای گروهی از ستارگان در صورت فلکی است.

volkswagen-logo

Volkswagen

برای کشانی که با تاریخ فولکس‌واگن آشنا نیستند تمام فولکس‌واگن فقط رسوایی مربوط به خودروهای دیزلی نیست زیرا این نشان تجاری به‌صورت مستقیم ریشه در باورهای آلمان نازی دارد.

در اواسط دهه 1930، هیتلر می‌خواست یک خودرو مقرون‌به‌صرفه تولید کند تا بتواند پاسخگوی جوانان رایس سوم باشد که درنهایت فولکس این کار را انجام داد که این موفقیت حتی تا بعد از جنگ جهانی دوم ادامه داشت.

بااین‌حال، یکی از جالب‌ترین نمادهای گرافیکی و دل‌انگیز در هر خودروساز است که یک V متحد بر روی W یا همان جهان قرارگرفته است که هنوز هم جذاب و دوست‌داشتنی است.

mazda-logo

Mazda

نشان مزدا هم که یکی دیگر از خودروسازان ژاپنی است هم ساده و هم جذاب است که یک M به‌صورت بسیار ماهرانه‌ای بر روی آن کارشده است که البته پیش از پیش به یک گل لاله شکفته شده شباهت دارد و البته کسانی که با چشم هنری به این نشان می‌نگرند می‌تواند یک پرنده با بال گسترده را در آن نیز مشاهده کنند.

porsche-logo

Porsche

پورشه به‌طور یقین یکی از پرطرفدارترین نمانام‌ها در دنیای خودروسازی است که با محصولاتی همچون پورشه 911 و کراس اوور ماکان و سدان پانامرا و یا کوپه کیمن خودنمایی می‌کند که محصولات ورزشی خود در سراسر جهان عاشقان فراوانی دارد.

نشان پورشه در مرکز نشان شهر اشتوتگارت بوده که در کنار آن نیز اقتباس از نماد منقوش برای پادشاهی Württemberg است که شاید چندان آن را احساس نکنید و توصیه ما لذت بردن از این آرم که الهام‌بخش بسیاری از خودروسازان بوده است هست.

alfa-romeo-logo

Alfa Romeo

خودروساز دیگری که دارای یک نشان دوست‌داشتنی است نشان بسیار زیبای آلفا رومئو است که همانند پورشه دارای کارکتراهای مختلف است که صلیب برجسته قرمز در مرکز آن نشان‌دهنده میلان است که زادگاه این خودروساز معتبر است و مار بکار گرفته‌شده در مرکزان نیز نشان خانواده ویسکونتی یک خانواده نجیب ایتالیایی است که به این شکل زیبا در کنار هم قرارگرفته شده است.

audi-logo

Audi

یکی از زیباترین آرم‌های دنیای خودروسازی بدون شک متعلق به آئودی است که البته توضیح دادن ارمان نیز چندان سخت نیست زیرا از چهار حلقه به‌هم‌پیوسته برای هرکدام از نام‌های تجاری است که البته اکنون این اتحاد از بین رفته است.

شرکت‌های موجود در این حلقه عبارت‌اند از Horch, Wanderer, DKW و Audi که درنتیجه یکی از نشان‌های موردعلاقه ما است.

bmw-logo

BMW

درنهایت ما به نشان بی.ام.دبلیو می‌رسیم که بدون شک این خودروساز لوکس آلمانی یکی از بهترین نشان‌ها را در جهان خودروسازی دارد که این آرم دایره‌ای نشان‌دهنده چند چیز است، جزء اولان به طرز ماهرانه‌ای شبیه به یک بال پروانه است که اشاره به ساخت موتورهای هواپیما توسط این شرکت دارد، جز دوم یک نشان آبی و سفید است که همان پرچم باواریا است که به خاطر وجود این شرکت در مونیخ پایتخت فدرال آلمان است که بدین ترتیب شما این تاریخ غنی را در این نشان تروتمیز بی.ام.دبلیو می‌بینید.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.