چهاردست هیوندای تایگر از دیوار صاف بالا میرود!! + ویدئو

خودروساز کره ای ماشینی آزمایشی ساخته که می‌تواند به راحتی در مناطق دور افتاده و صعب‌العبور حرکت کند که نام آن به صورت موقت هیوندای تایگر است.

هیوندای تایگر روی هر چرخ بازوهایی دارد که در صورت نیاز باز شده و به ماشین کمک می‌کند تا با راه رفتن از موانع عبور کند.

تایگر را استودیو “نیو هورایزن” طراحی کرده که شرکت کره ای در سال گذشته در ایالت کالیفرنیا تاسیس کرده است و سعی دارد تا با همکاری شرکت‌های آمریکایی بر طراحی فن‌آوری‌هایی تمرکز کند که قرار است در آینده به کار گرفته شود.

مشخصات کانسپت هیوندای تایگر

تایگر فعلا امکان حمل سرنشین ندارد و ابعادش به اندازه یک چمدان کوچک است. هیوندای می‌گوید هدف اصلی این ماشین رساندن دارو و کمک‌های اولیه به مناطقی است که در اثر بلایای طبیعی دسترسی به آنها امکان ندارد.

این ماشین همچنین می‌تواند به دانشمندان در اکتشاف در مناطق دور افتاده کمک کند یا در سیاره‌های دیگر به کار گرفته شود.

تایگر ۲۸ موتور و ۲۸ حسگر دارد و چرخ‌هایش ۳۶۰ درجه می‌چرخد. ماشین را علاوه بر حرکت به صورت خودران می‌توان از راه دور هم کنترل کرد. برای تایگر یک پهپاد ویژه طراحی شده که آن را با هدایت از آسمان به نزدیکی مقصد می‌رساند.

شاسی‌ ماشین طوری ساخته شده که می‌توان بنا به نیاز، اتاق و دستگاه‌های مختلف را روی آن سوار کرد.

در پس ایده‌های آینده‌نگر هیوندای برای ساخت تایگر، یک منطق تجاری هم وجود دارد. هیوندای مانند دیگر خودروسازان به دنبال ساخت ماشین خودرانی است که بتواند از آن به صورت پیک استفاده کند.

خودروسازان پیش‌بینی می‌کنند که بازار پیک‌های خودران که خرید‌های اینترنتی را به مردم تحویل می‌دهند، در ده سال آینده رونق زیادی پیدا کند. برخی موسسات تحقیقاتی پیش‌بینی کرده‌اند که ارزش این کسب‌وکار تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۹۰ میلیارد دلار شود.

پروژه‌هایی مانند تایگر به هیوندای کمک می‌کند تا فن‌آوری لازم برای ساخت این پیک‌های خودران را ساخته و آزمایش کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.