مذاکرات پورشه و ردبول شکست خورد

خودروساز آلمانی اعلام کرده است که وجود شکست مذاکراتش با تیم ردبول، این کارخانه همچنان به دنبال فرصتی برای شرکت در مسابقات فرمول یک است.

ردبول و پورشه هفته گذشته به صورت رسمی اعلام کردندکه بر سر نحوه همکاری با یکدیگر به توافق نرسیده و به گفتگو ادامه نخواهند داد. 

زیاده خواهی پورشه مانعی بر سر توافق

رسانه‌ها از قول منابعی که در جریان گفتگوی دو طرف بودند گزارش داده‌اند که پورشه قصد داشت تا پنجاه درصد تیم ردبول و پنجاه درصد شرکتی که ردبول برای ساخت موتور تاسیس کرده را بخرد، اما ردبول این پیشنهاد را رد کرد. 

در ضمن دو طرف درباره میزان همکاری پورشه با تیم آلفاتوری، تیم دیگر شرکت ردبول در فرمول یک اختلاف داشتند. همچنین دو طرف می‌خواستند نقش اصلی را در انتخاب راننده برای تیم داشته باشند. 

قوانین جدیدی برای ساخت موتور برای ماشین‌های مسابقات فرمول یک از سال ۲۰۲۶ اعمال خواهد شد که قرار است تا این موتورها با ترکیبی از الکتریسیته و سوخت‌های غیرفسیلی نیرو بگیرند و البته آئودی و پورشه، دو عضو گروه خودروسازی فولکس‌واگن می‌خواهند همزمان با اجرای قوانین جدید به مسابقات وارد شوند. 

آئودی به تازگی اعلام کرده که با یکی از تیم‌های فرمول یک به توافق رسیده و به زودی نام این تیم اعلام خواهد شد. پورشه هنوز می‌تواند با یکی دیگر از تیم‌های حاضر در مسابقات به توافق برسد، اما راه ورود این کارخانه به فرمول یک سخت‌تر شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.