فورد به فرمول یک بازگشت

خودروساز آمریکایی فورد پس از بیشتر از بیست سال به مسابقات فرمول یک بر‌می‌گردد. خودروساز آمریکایی همزمان با رونمایی ماشین جدید تیم فرمول یک ردبول اعلام کرد که از سال ۲۰۲۶ با این تیم همکاری خواهد کرد.

قوانین مسابقات فرمول یک از سال ۲۰۲۶ تغییر خواهد کرد. براساس قوانین تازه، ماشین‌ها باید از سوخت اتانول استفاده کنند و تا ۵۰ درصد از نیروی ماشین از موتور الکتریکی تامین می‌شود.

ردبول، قهرمان کنونی فرمول یک براساس تیمی ساخته شد که فورد مالکش بود. ردبول در سال ۲۰۰۴ با خرید تیم فرمول یک جگوار که فورد مالکش بود، به مسابقات فرمول یک وارد شد.

آخرین حضور فورد در مسابقات هم در سال ۲۰۰۴ بود که تیم فرمول یک جردن از موتور فورد در ماشینش استفاده کرد.

فورد سابقه خوبی در فرمول یک دارد. این شرکت سابقه ده مقام اول تیمی دارد و سیزده راننده‌اش قهرمان شدند.

فورد و ردبول با همکاری یکدیگر قوای محرکه ماشین‌ها را خواهند ساخت. ساخت موتور امسال آغاز می‌شود و فورد در بخش باتری، موتور الکتریکی و نرم‌افزار به ردبول کمک خواهد کرد.

امتیاز برگزاری مسابقات فرمول یک در سال ۲۰۱۷ توسط یک شرکت آمریکایی به نام لیبرتی مدیا خریداری شد. از آن زمان و با تغییراتی که در برگزاری و پخش مسابقات داده شد، فرمول یک محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در فصل گذشته به طور متوسط بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هر مسابقه را تماشا کرده‌اند که ۲۸ درصد از فصل قبل بیشتر بود.

این محبوبیت خودروسازان را به حضور در این مسابقات علاقه‌مند کرده است. آئودی در ماه شهریور اعلام کرد که با همکاری با تیم سابر در مسابقات فصل ۲۰۲۶ شرکت می‌کند و پورشه هم به دنبال یک شریک برای حضور در مسابقات است. کادیلاک هم با همکاری یک تیم اتومبیلرانی آمریکایی برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.