اطلاعات خود را در رابطه با هیبرید زیاد کنید!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: از تولید اولین خودرو با تکنولوژی هیبرید تا به امروز حدود 20 سال می گذرد و بحران کاهش منابع سوخت فسیلی و هزینه بالای سوخت از یک طرف و از طرفی دیگر پررنگ شدن مسائل زیست محیطی و افزایش آلودگی هوا و خطرات حاصل از آن، سبب گشته تا شاهد گسترش و توسعه روزافزون تولیدات خودروهایی با این تکنولوژی باشیم.

خودروی هیبرید تویوتا و نحوه عملکرد آن

به طور کل می‌توان این خودرو ها را به عنوان خودرویی دوگانه با قدرت ترکیبی بین یک موتور بنزینی  و یک موتور الکتریکی معرفی کرد که تنها با سوخت گیری موتور بنزینی، باطری موتور الکتریکی هم توسط انرژی حرکتی موتور شارژ شده و با حرکت هر دو با هم یا تنها موتور الکتریکی، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده محیط زیست می‌شوند.

نحوه شارژ باتری خودروهای هیبرید تویوتا

همانطور که گفته شد خودروهای هیبریدی تویوتا با دو موتور بنزینی و الکتریکی کار می کنند و برای شارژ باطری آن، نیازی به منبع خارجی از قبیل برق شهری و یا ایستگاه های مخصوص شارژ نیست و شارژ باطری از طریق موتور- ژنراتورهای به کار رفته در این سیستم صورت می پذیرد به صورتی که به غیر از موتور بنزینی، برداشتن پا از پدال گاز و یا ترمز کردن نیز باعث می شود که انرژی مکانیکی تبدیل به انرژی الکتریکی شده و بدون کوچکترین اتلاف، انرژی حاصل شده صرف شارژ مجدد باطری گردد. همچنین خودروهای هیبرید تویوتا مجهز به باتری های فوق پیشرفته هیدرید نیکل جهت تامین نیروی لازم برای موتور الکتریکی می باشند و در صورت استفاده مناسب، این باتری ها عمری بالای ۱۵ سال دارند.

THS برای اولین بار در دنیا!

این تکنولوژی برای اولین بار توسط کمپانی تویوتا به تولید انبوه رسیده و این کمپانی به عنوان مبدع سیستم هیبرید سینرژی درایو در دنیا که بر گرفته از سیستمهای هیبرید این شرکت یا THS (Toyota Hybrid System) بوده، شناخته می شود .

سیستم هیبرید خودروهای تویوتا که به نام THS شناخته می شود با استفاده از تکنولوژی سری- موازی می توانند با حداقل بنزین مصرفی و به تبع آن با حداقل انتشار آلایندگی به علت هماهنگی مناسب بین دو موتور بنزینی و الکتریکی، به بیشترین و بهینه ترین توان خروجی موتور دست یابند.

تفاوت خودروهای هیبرید تویوتا با سایر سیستم های هیبرید معمول در شرکتهای دیگر در عملکرد بهینه آنها می باشد که این سیستم باعث پایین آمدن چشمگیر مصرف سوخت و آلایندگی از یک طرف و بهبود قوای محرکه و بالا رفتن قدرت خروجی موتور از طرف دیگر شده است که این مهم از طریق هماهنگی و تعامل دائمی و بهینه موتور الکتریکی و موتور بنزینی موجود در این سیستم ایجاد می گردد.

تویوتا بزرگترین خودروساز دنیا!

 تویوتا موتورز تا به حال با فروش ۹ میلیون دستگاه خودروی هیبرید در سراسر دنیا، توانسته عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو های هیبرید در دنیا را به خود اختصاص دهد و جالب است بدانید که خودروهای هیبرید تویوتا از زمان تولید تا به حال از انتشار نزدیک به 40 میلیون تن گاز دی اکسید کربن  در دنیا و 31 میلیون تن گاز CO2 در آمریکا جلوگیری کرده اند!

“پریوس” سفیر تویوتا برای شروع یک دوره جدید!

اولین خودروی هیبرید تویوتا،  پریوس نام دارد که با شعار ” به موقع و برای کمک به قرن ۲۱ ام ” به عنوان اولین خودروی هیبرید تولید انبوه در دنیا، شناخته می شود. امروزه تویوتا پریوس در بیش از ۴۴ کشور جهان به فروش می رسد و به کاهش انتشار گاز های  نظیر CO2 و NOX  و در نتیجه کاهش آلودگی کمک می کند و با فروش بیش از 3.500.000 دستگاه تا به حال پرفروش ترین خودروی هیبرید دنیا شناخته شده است.

ایرتویا اولین وارد کننده خودروهای هیبرید در ایران!

ایرتویا که همواره در ایفای مسئولیت های اجتماعی که یکی از مهمترین آنها کمک به حفاظت از محیط زیست می باشد متعهد بوده است، برنامه ریزی  و ایجاد زیر ساخت های لازم جهت واردات خودرو های هیبرید را نیز به عنوان اولین شرکت در ایران شروع نموده و توانسته در این زمینه نیز مانند تمامی فعالیت های خود پیشگام باشد و عنوان اولین وارد کننده خودروهای هیبرید در کشور را به نام خود رقم زده است. در همین راستا اولین خودروی هیبرید وارد شده توسط ایرتویا به کشور در سال ۱۳۹۱، خودروی لکسوس CT200h بوده است.

همچنین ایرتویا به عنوان اولین وارد کننده خودروهای هیبرید بزرگترین کمپانی دنیا، تویوتا در کشور، دارای استاندارد جهانی TSM می باشد و در همین زمینه تاکنون برنده جوایز متعددی از کمپانی مادر بوده است. لازم به ذکر است مطابق با بازرسی های شرکت بازرسی و کنترل کیفیت ایران ISQI، ایرتویا چندین سال به عنوان برترین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش و کسب رضایت مشتریان شناخته شده است.

در همین راستا، شرکت ایرتویا تمامی خودرو های هیبرید تویوتا را ۵ سال یا ۱۵۰هزار کیلومتر و خودروهای هیبرید لکسوس را با ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی نموده و این گارانتی شامل کلیه قطعات و تجهیزات خودرو ( به غیر از قطعات مصرفی) از قبیل موتور، گیربکس، باتری و … می شود و نیز تکنسین های فنی ایرتویا با کسب آموزش های لازم در کمپانی تویوتا آماده اند تا در صورت نیاز با بالاترین کیفیت به مشتریان خدمات رسانی نمایند.

مزایای دارندگان خودروی هیبرید تویوتا و لکسوس در ایران

 پیش از این گفته شد که مصرف سوخت خودرو های هیبرید تویوتا و لکسوس بسیار پایین می باشد اما چقدر؟

بهتر است جواب این سوال را با یک مثال توضیح دهیم.

مصرف ترکیبی سوخت خودروی پریوس در ۱۰۰ کیلومتر  ۴.۵ لیتر می باشد و این مقدار در مقایسه با میانگین مصرف سوخت خودروهای هم کلاس خود که چیزی در حدود ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد بسیار قابل توجه است.  به طوری که با در نظر گرفتن استاندارد پیمایش هر خودرو در سال (در مجموع شهر و جاده) که ۳۰ هزار کیلومتر می باشد دارندگان خودروی پریوس نزدیک به ۶۰۰۰ لیتر بنزین را در طول ۵ سال صرفه جویی می نمایند!

 و اما مزیت خودروهای هیبرید تویوتا و لکسوس به اینجا ختم نمی شود.

با پیگیری های شرکت ایرتویا و همکاری معاونت محترم حمل و نقل شهرداری تهران، مقرر گردید تمامی دارندگان خودروهای هیبرید تویوتا و لکسوس، با توجه به آلایندگی بسیار کم این خودروها ، پس از ثبت نام رایگان آرم طرح ترافیک، بدون هیچ محدودیتی امکان تردد در محدوده های طرح ترافیک را دارا می باشند و درنتیجه میانگین هزینه ای که در طول یک سال برای دارندگان خودرو های هیبرید تویوتا و لکسوس پس انداز می گردد مبلغی حدود ۶ میلیون تومان می باشد!

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.