کامیون بنز جدید اکتروس؛ عکس، ویدئو و مشخصات

خودروبرتر – خودروساز آلمانی مرسدس بنز اعلام  کرد که  گل سر سبد کشنده های  خود یا همان کامیون‌های Actros را آماده‌ی عرضه به بازار کرده است.

شایان ذکر است که طبق اعلام مرسدس بنز، اکتروس‌های  جدید با فناوری به‌روز و پیشرفته، دارای بالاترین سطح ایمنی در  جاده‌ها هستند. هم‌چنین تجربه‌ای جدید از رانندگی با کامیون را برای رانندگان به همراه دارند.

داخل کامیون بنز جدید

مهم‌ترین و جذاب‌ترین نوآوری در این خودرو، «سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» (Active Drive Assist) است. این سامانه در عمل، کامیون‌های مرسدس بنز را در ردیف «خودروهای نیمه خودکار» قرار می‌دهد. «سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» می‌تواند به‌طور مستقل به فرایندهایی از جمله ترمز، سرعت و هدایت خودرو کمک کند.

این سامانه بر خلاف دیگر سامانه‌هایی که تنها در سرعت‌هایی خاص عمل می‌کنند، می‌تواند در تمامی دامنه‌های سرعتیِ کامیون‌های جدید مرسدس بنز، عمل‌کردی مطلوب داشته باشد. سامانه‌ی کمکی، با استفاده از اطلاع‌های رادار و دوربین‌ها می‌تواند کنترل‌های عرضی و ترکیبی از کنترل‌های طولی و جانبی را برای خودرو انجام دهد.

کامیون مرسدس بنز

جزئیات سامانه کمک راننده بنز اکتروس جدید

«سامانه‌ی کمکی رانندگی فعال» پس از گذراندن آزمایش‌های متعدد، بر روی سامانه‌ی کروز کنترل (Cruise Control) منطبق شده است. این سامانه‌ی مرسدس بنز، با ویژگی‌های توقف، حرکت و کمک به راننده؛ در رعایت الزام‌های خطوطِ روی جاده، عمل‌کردی مطلوب را ارائه می‌دهد.

کامیون آکتروس

این درحالی است که مسئولیت نظارت بر وضعیت ترافیک جاده، هم‌چنان با راننده‌ی خودرو خواهد بود. این سامانه، پشتیبانی مناسبی از راننده در زمان حرکت خودرو در جاده‌ها به عمل می‌آورد. هم‌چنین سهم مهمی در افزایش ایمنی خودرو در جاده‌ها را بر عهده دارد.

منبع
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.