رونمایی از «Torsus Praetorian» اولین اتوبوس آفرود

به گزارش خودروبرتر ، این جعبه‌های بزرگ و طولانی بخش کوچگی از فضای شهری را اشغال می‌کنند که البته دارای قدرت مانور بسیار کمی بوده و به‌قول‌معروف جان‌سخت نیستند.

شرکت دانش‌بنیان  Torsus در جمهوری چک به‌تازگی از یک اتوبوس 4*4 رونمایی کرده است که در حقیقت یک وسیله نقلیه بسیار قدرتمند جاده‌ای است که در مقایسه با نمونه‌های شهری معمولی چندین صندلی بیشتر دارد.

این اتوبوس عضلانی! برای هر کوه و میدان‌های بخی و کشف ناشناخته‌ها و برای حمایت از کسب‌وکارهای این‌گونه فراهم‌شده است که البته فاصله 400 میلی‌متری از کف زمین نیز داشته باشد.

بر اساس ادعای این شرکت “تورسوس” اولین اتوبوس آفرودی و سنگین جهان است که می‌تواند به‌راحتی خود را با ویژگی‌های حرکت جاده‌ای هماهنگ سازد.

کف Torsus Praetorian 4×4 با 35 صندلی و حمل تجهیزات مسافران تنها 400 میلی‌متر با زمین فاصله داشته و می‌تواند تا عمق 700 میلی‌متر وارد آب شود. خودرو باهدف رساندن گروهی از مردم به صعب‌العبورترین نقاط جهان طراحی‌شده و می‌تواند در اختیار صنایع نفت و گاز، سازمان‌های ویژه جنگل‌داری، صاحبان معادن، نیروهای مدیرت بحران و گروه‌های تور و سفر قرار گیرد.

مشخصات فنی آفرودر Torsus Praetorian 4×4

این اتوبوس از یک موتور 6.9 لیتری 6 سیلندر با توان 240 اسب بخار و گشتاور 925 نیوتن‌متراز یک موتور MAN بهره می‌برد و بیشینه سرعت آن  نیز به 117 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که برای چنین خودرویی با این ابعاد و مشخصات معقول به نظر می‌رسد. خودرو می‌تواند بافرمان راست یا چپ نیز ارائه گردد.

خودرو Torsus Praetorian 4×4می‌تواند به‌راحتی در اختیار افرادی قرار گیرد که در نواحی سخت و بی‌جاده جهان زندگی می‌کنند. درعین‌حال شرکت می‌تواند این آفرودر گروهی را لوکس، پر رفاه و با صندلی‌های قابل تنظیم ارائه دهد. یک دستگاه پخش DVD با بلندگوهای پخش نیز در این خودرو تعبیه‌شده‌اند. هر صندلی نیز به پنجره‌های رنگی، لامپ مخصوص و دریچه تهویه هوا مجهز است.

برخلاف ظاهر سرسخت و زمخت بیرونی ، در داخل اتاقک  Torsus Praetorian 4×4 امکانات رفاهی خوبی تدارک دیده‌شده است  که از آن جمله به صندلی‌های قابل تنظیم به همراه کمربند ایمنی و خروجی AC به همراه چراغ‌های شخصی برای راحتی هر چه بیشتر سرنشینان است که در کنار یک سیستم دیجیتالی متمرکز در صفحه‌نمایش جلو خودنمایی می‌کند.

منبع نیو اطلس
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.