آیا بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ال 90 در زمستان 1400 اجباری است؟

با بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث ال ۹۰ خسارات تصادفات را جبران کنید.

بیمه‌های خودرو در ایران در سه دسته: بیمه بدنه ، بیمه شخص ثالث و بیمه حوادث سرنشین جای می‌گیرند.  شخص ثالث که اجباری است و هر راننده ال 90 باید آن را داشته باشد؛ اما بیمه بدنه اختیاری است و مالک خودرو بنا بر شرایط و نیاز خودش می‌تواند آن را تهیه کند. جدا از اینکه خرید آسان و سریع بهترین بیمه‌نامه برای هر راننده ال 90 مهم است، استعلام آن هم اهمیت زیادی دارد. اینکه آیا بیمه‌های خریداری شده دارای اعتبار هستند یا خیر؟ این مسئله در هنگامی که مالک قصد خرید خودروی دست دوم را دارد یا گم کرده باشد، بیشتر از همه باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیمه شخص ثالث ال 90

قبل اینکه بخواهیم روش‌های استعلام را توضیح دهیم، در ابتدا بهتر است که تعریفی از بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ال 90 را بدانید.

بیمه شخص ثالث اجباری است و همه خودروها باید داشته باشند. این بیمه، خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث و همچنین خسارات جانی به راننده مقصر را پوشش می‌دهد. خسارت‌های جانی شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و همچنین هزینه‌های پزشکی است که به راننده خودروی مقابل و سرنشینان آن، راکب و ترک‌نشین، عابران و سرنشینان خودروی مقصر وارد می‌شود.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ال 90

پوشش‌های بیمه شخص ثالث L90 به سه بخش تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیرهستند:

  • خسارت‌های جانی شامل فوت، ازکارافتادگی، شکستگی و نقص عضو که از طرف خودروی ال 90 به اشخاص ثالث وارد می‌شود.
خسارت بیمه ال نود
خسارت جانی اشخاص ثالث با بیمه شخص ثالث  خودروی ال نود مقصر جبران می‌شود.
  • خسارات مالی از سمت اتومبیل تندر 90 به خودرو و اموال شخص ثالث
  • خسارت‌های جانی که به راننده مقصر (ال 90) وارد می‌شود. به این نوع، پوشش حوادث سرنشین می‌گویند و فقط مخصوص راننده L90 است.

با توجه به آمار بالای تصادفات رانندگی، ما  خرید آنلاین بیمه شخص ثالث ال نود (L90) را به همه دارندگان این خودرو پیشنهاد می‌کنیم تا از خسارت جانی و مالی در تصادفات با بهره گیری از پوشش‌های این بیمه خودرو در امان بمانند.

بیمه بدنه ال ۹۰

بیمه بدنه L90 خسارات مالی وارد شده به خودروی راننده را پوشش می‌دهد. اگر راننده مقصر باشد، نمی‌تواند از بیمه شخص ثالث خود برای جبران خسارت‌های مالی به خودرو خودش استفاده کند. در این موقعیت، باید از بیمه بدنه خود برای پوشش هزینه‌ها کمک بگیرد. البته بیمه بدنه فقط برای جبران آسیب‌های ناشی از تصادف نیست، بلکه موارد دیگری از جمله سرقت کلی، آتش سوزی، انفجار و غیره را هم پوشش می‌دهد.

 

پوشش‌های بیمه بدنه L90

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ال 90 شامل:

  • خسارت‌های وارد شده‌ ناشی از تصادف یا برخورد با متحرک و ثابت
  • خسارت‌های وارد شده‌ ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار
  • خسارات وارد شده‌ ناشی از سرقت خودرو و آسیب وارد شده به آن در هنگام سرقت
  • خسارت‌های ناشی از انتقال یا نجات خودروی آسیب دیده
  • خسارات وارد شده به لاستیک و باتری
  • سرقت کلی
بیمه بدنه ال ۹۰
آسیب بدنه ال ۹۰ جزو پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ال ۹۰ است

همچنین اگر نیازمند پوشش‌های بیشتری برای بدنه خودرو خود هستید، می‌توانید با خرید بیمه بدنه ال ۹۰ با پوشش‌های اضافی از خدمات بیشتری بهره‌مند شوید. شما می‌توانید برای استعلام، خرید یا تمدید بیمه بدنه ال نودرا از سامانه بیمه دات کام به راحتی انجام دهید.

چگونگی گرفتن استعلام بیمه شخص ثالث و بدنه ال 90

حالا سؤال اصلی اینجاست که چگونه استعلام اصالت بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه L90را بگیرید؛ به ویژه برای زمانی که شما خودروی دست دومی را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید از اصالت بیمه‌نامه‌ای که از قبل داشته است، مطمئن شوید. همچنین اینکه اگر از مکانی تهیه‌کرده‌اید که نسبت به اصالت محصولات بیمه‌ای آن کمی تردید دارید، گرفتن استعلام ضروری است.

استفاده از سامانه سنهاب

اولین راه استفاده از سامانه سنهاب است. سنهاب سیستم استعلام بیمه مرکزی است که برای انجام خدمات آنلاین و نظارت بر عملکرد صنعت بیمه راه‌اندازی شده است. در سامانه سنهاب، چهار تب استعلام با نام های کد یکتا، شماره بیمه‌نامه، کد VIN، با پیامک و تخفیفات ثالث وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها، از اصالت بیمه‌نامه خود مطمئن شوید.

برای استعلام اصالت بیمه‌نامه از طریق سامانه سنهاب، نکات زیر را باید در نظر بگیرید:

  • برای استعلام از طریق کد یکتا، وارد کردن کد ملی بیمه‌گذار الزامی است.
  • برای استعلام از طریق شماره بیمه‌نامه، مشخص کردن شرکت بیمه‌گر و کد ملی استعلام کننده الزامی است.
  • برای استعلام از طریق کد VIN، وارد کردن شماره همراه الزامی است. تعداد وارد کردن شماره همراه در هر روز، حداکثر 5 بار است.
  • استعلام از طریق پیامک، فقط از سه طریق: شماره بیمه‌نامه چاپ شده*کد ملی بیمه‌گذار*1، کد یکتای بیمه‌نامه*کد ملی بیمه‌گذار*2 و VIN*کد ملی متعلق به شماره همراه استعلام کننده*3 امکان پذیر است.
  • برای استعلام تخفیفات ثالث، وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه (حداکثر 5 بار در روز الزامی است.)

نکته مهم این است که استعلام فقط با استفاده از کد ملی وجود ندارد. شما نیاز است تا اطلاعات مورد نیاز دیگر را هم همراه با کد ملی وارد کنید.

استعلام از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند

روش دیگر برای استعلام اصالت بیمه‌نامه خودروی ال 90، از طریق سایت درگاه ملی خدمات هوشمند است. برای استعلام کافی است تا وارد سایت مورد نظر شده و اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • شماره موتور
  • شماره شاسی
  • VIN
  • شماره بیمه‌نامه
  • شماره پلاک
ال نود پلاک
استعلام اصالت بیمه ال نود با پلاک خودرو  امکان پذیر است
  • کد ملی
  • شرکت بیمه

برای استعلام اصالت بیمه‌نامه از طریق درگاه ملی خدمات دولت هوشمند، نکات زیر را باید در نظر بگیرید:

  • برای استعلام از طریق شماره پلاک، نیازی به وارد کردن شماره سری نیست. نوشتن اعداد پلاک همراه با حرف، به همان صورت پلاک، کافی است.
  • شماره شاسی، وین و بیمه‌نامه برای هر خودرو منحصر به فرد است.
بیمه شخص ثالث ال ۹۰
استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث ال ۹۰

استعلام سریع و راحت از طریق بیمه دات کام

روش دیگر راحت و سریع استعلام بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ال 90 از طریق سایت بیمه دات کام است. سامانه بیمه دات کام، اطلاعات اصالت بیمه‌نامه را از خود سایت سنهاب خوانده و همه آن‌ها را به شما نشان می‌دهد. برای انجام این کار، فقط کافی است تا وارد صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه سایت bimeh.com شوید.

خرید و استعلام انواع بیمه خودروی ال 90 از بیمه دات کام

یکی از مهم‌ترین مزایای بیمه دات کام، امکان استعلام و خرید انواع بیمه‌نامه از طریق بیمه دات کام است. شما علاوه بر اینکه می‌توانید اصالت بیمه بدنه و شخص ثالث L90 را از سایت بیمه دات کام بگیرید، امکان خرید هم برای شما وجود دارد. برای خرید آنلاین بیمه خودرو فقط کافی است تا وارد صفحه مخصوص خرید بیمه شخص ثالث و همچنین بیمه بدنه شده و به صورت همزمان و سریع هر دو بیمه‌نامه را بعد از پرداخت حق بیمه، دریافت کنید. علاوه بر این، اگر سؤال یا نیاز به مشاوره برای خرید بهترین بیمه‌نامه را داشتید، کارشناسان BIMEH.COM در خدمت شما برای پاسخ‌گویی هستند.

راه‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران،سعادت آباد،میدان تهرانی مقدم (کاج)،خیابان سرو شرقی،جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کدپستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره‌های تماس: 4372-021

پست الکترونیکی:info@bimeh.com

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه تندر ال ۹۰، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)  مراجعه نمایید.

این مطلب یک  رپرتاژ تبلیغاتی است و خودروبرتر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.