فراری 296 GTB ؛ جدیدترین مدل هیبریدی فراری

خودروساز ایتالیایی از جدیدترین مدل خود که این بار یک مدل هیبریدی است با نام فراری 296 GTB رونمایی کرد که در حقیقت دومین مدل هیبریدی این شرکت با موتور الکتریکی و شش سیلندر است.

البته که برای خودروساز ایتالیایی که همیشه موتورهای دوازده و هشت سیلندر زینت بخش خودروهای خود بوده است استفاده از موتور شش سیلندر کمی جنجالی است و حتی در دهه شصت و هفتاد که بر روی مدل های ارزون تر نصب میشد از نام “دینو” بهره میبرد.

البته فراری ادعا میکند که بازدهی خودرو از بسیاری از جنبه ها ماشین بهتری است و به طرفداران خود وعده داده است که صدای موتور فراری 296 GTB با صدای موتورهای هشت سیلندر و دوازده سیلندر بسیار شبیه است.

مشخصات فنی فراری 296 GTB

مجموع قدرت اسب بخار این خودرو به 830 اسب بخار میرسد و با شتاب صفر تا صد در 2.9 ثانیه دارای حداکثر سرعت 330 کیلومتر در ساعت است که مدل پایه آن دارای برچسب قیمت 320 هزار دلاری و مدل قویتر 370 هزار دلاری است.

قوانین سختگیرانه مبارزه با آلودگی هوا فراری و خودروسازانی همچون لامبورگینی و مک لارن که رقبای مستقیم فراری هستند را وادار کرده است تا از موتورهای هیبریدی در محصولات خود بهره گیرند.

پیش تر خودروساز ایتالیایی اعلام کرده بود که قصد دارد تا اولین مدل تمام برقی خود را در سال 2025 به بازار عرضه کند و در سال آینده نیز اولین شاسی بلند هیبریدی خود را به بازار عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.