هایپر اسکرین مرسدس بنز در CES 2021 رونمایی شد

خودروساز آلمانی مرسدس بنز همین چندی پیش بود که از سدان لوکس تمام الکتریکی خود رونمایی کرد و حالا جزئیات بیشتری از نمایشگر این خودرو که هایپر اسکرین نام گرفته است منتشر شده است.

این نمایشگر موسوم به هایپر اسکرین دارای طول 142 سانتریمتری بوده و تمامی طول داشبورد خودرو را میپوشاند که دارای 3 نمایشگر در مجموع 56 اینچی است  که بزرگترین آن در وسط دارای حدود 18 اینچ است و دوتای دیگر نیز در روبروی راننده و سرنشین کناری و یا همان شوفر قرار گرفته است.

ابر اسکرین جدید مرسدس بر خلاف نمایشگرهای فعلی هیچ گونه منو انتخابی ندارد و تمامی اطلاعات در یک صفحه نمایش داده میشود و هوش مصنوعی خودرو با بررسی عادت و سلیقه راننده اطلاعات مورد نیاز را به نمایش گذاشته و اکثر دستورات نیز به صورت شفاهی دریافت و اجرا میشود.

هایپر اسکرین مرسدس دارای حافظه برای 7 سرنشین به صورت جداگانه است و هر کدام که کنترل خودرو را در دست گرفت تنظیم های ویژه او بارگذاری شده و اجرا میشود که میتوان به اطلاعاتی نظیر تنظیم دمای خودرو، موسیقی مورد علاقه، یادآور جلسه ها و تلفن و … که هوش مصنوعی به تدریج و با مرور رفتار راننده یاد میگیرد.

رایانه ای که وظیفه مدیریت هوش مصنوعی و نمایشگر این فناوری فوق العاده را بر عهده دارد دارای یک پردازنده هشت هسته ای با 24 گیگابایت حافظه بوده و پهنای باند پردازش اطلاعات در حدود 4.46 گیگابایت است.

صفحه نمایشگر با وضوح بسیار بالا و دارای فناوری OLED  است که خودرو با کمک سنسور و دوربین نور آنرا به صورت خودکار تنظیم میکند و البته برای اینکه راننده بتواند به راحتی با دکمه های لمسی ارتباط برقرار کند پس از لمس صفحه، نمایشگر کمی میلرزد و به فشار انگشت واکنش نشان میدهد.

سرنشین کناری می‌تواند هنگام حرکت ماشین فیلم ببیند. در این صورت برای اینکه حواس راننده پرت نشود، صفحه روبروی او طوری تنظیم می‌شود که راننده نتواند محتوای این نمایشگر را ببیند.

بنز اعلام کرده علی رغم پیچیدگی به نظر رسیده، کارکردن با آن آنقدر ساده بوده که میتوان در کمتر از ده دقیقه استفاده از آن را یاد گرفت.

مرسدس بنز درباره قیمتی که خریداران برای این نمایشگر باید بپردازند حرفی نزده، اما مدیر کارخانه در مراسم رونمایی آن اعلام کرد که اگر کسی نگران قیمت هایپر اسکرین است دیگر  مشتری EQS نیست.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.