چگونه لامبورگینی هر خودرو را با دست تولید می‌کند (تصاویر)

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: لامبورگینی در سراسر جهان به طراحی نوآورانه و هنر و فناوری شناخته شده است ولی در عوض متوجه شدیم که این برند ایتالیایی در مورد ربات‌های ساخت خودرو مانند سایر خودروسازان فکر نمی‌کند و در عوض سازنده خودروهای لوکس سوپر اسپرت از انسان و تکنیک‌های مخصوص خود برای ساخت خودرو بهره می‌برد.

به ما بپیوندید تا ببینید کارحانه این شرکت در Sant’Agata بولونیا ایتالیا چگئنه یک لامبورگینی را ساخته و تحویل مشتریان می‌دهد.

3
شهر Sant’Agata یک شهر کوچک واقع در ۳۲ مایلی بولونیا است درست در منطقه سنگی Maranello این رقیب طولانی مدت و قدر فراری قرار گرفته است و به تدریج در طول زمان به یک منطقه توریستی تبدیل شده است ولی نشانه‌های بسیار کمی‌از این که این شهر خانه یکی از بهترین وشناخته شده ترین تولید کنندگان خودرو اسپرت در جهان است وجود دارد.

خانواده لامبورگینی
کارکنان لامبورگینی هر روز از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر از دو شنبه تا جمعه هر هفته به کار خود ادامه می‌دهند هر چند بخش مربوط به فیبر کربن در هنگامی‌که تقاضا بالا است به صورت ۳ شیفت به کار گرفته می‌شوند.
تشخیص این کارکنان در Sant’Agata آسان است زیرا دارای پوشش مخصوص سیاه و سفید لامبورگینی هستند که به وضوح نشان داده می‌شود که شما کارگر خط، بخشی از تیم تدارکاتو یا بخش‌های نمونه سازی هستید و به عنوان مثال وقتی کلمه بر پیراهن شما “Produzione”نقش می‌بندد در زبان ایتالیایی به معنای تولید است و شما کارگر خط تولید هستید.

4

روند رو به رشد و ارتقا
لامبورگینی تمامی‌کارکنان خود را از خانه به محل کار رسانده و در ضمن با یک سیستم خاص تسلط انان را افزایش می‌دهد به عنوان مثال کارگری که امروز در حال مونتاژ درب هوراکان است می‌تواند اتصالات سیلندر اصلی اونتادور را در طی شش ماه دیگر انجام دهد و زمانی که یک کارگر به حد کافی در کف کارخانه تجارب کسب کرد او واجد شرایط برای تبدیل شدن به یکی از رانندگان تست را بدست خواهد اورد که تمامی‌این پیشرفت و ارتقا با تمایل خود فرد انجام می‌گیرد.

5

دقت در روند ساخت
قابل توجه ترین بخش کارخانه قسمت مونتاژ خودروها است که با دست مونتاژ می‌شوند در واقع تنها دو ربات در کل در خط تولید دیده می‌شوند که یک ربات بدن برهنه خودرو را بر روی خط مونتاژ قرار می‌دهد و دیگری که در صورت نیاز بدنه خودرو را بر عکس می‌کند و در نتیجه این کارخانه بسیار ساکت تر و بزرگ تر از تصور بسیاری از افراد است.
به هر حال هر لامبورگینی ساخته شده از سال ۱۹۶۳ در جاده‌های زیبای Sant’Agata مورد آزمایش قرار گرفته است.
بدن و پنل‌های خودرو به صورت پیش رنگ شده و پیچیده شده در یک پوشش محافظ از جنس پلاستیک وارد خط تولید می‌شوند و به عنوان مثال قطعات هوراکان توسط شرکت مادر آئودی در Neckarsulm آلمان رنگ آمیزی شده است که دلیل آن داشتن پوشش بیشتر آلومینیومی‌به جای فیبر کربن است و اونتادور که دارای فیبر کربن بیشتری است در کارخانه رنگ ایمپریال انجام میگیرد که روند نصب پنل‌ها توسط یک کارگر صورت می‌گیرد و اولین کاری که بعد از برداشته شدن پوشش پلاستیکی صورت میگیردب ر سی قطعه از لحاظ رنگ و ریخته شدگی است که با اطمینان از سالم بودن نصب می‌شوند و در غیر این صورت و در صورت داشتن خط و خش از روند خط تولید خارج می‌شود.

2

به عنوان مثال از آغاز تا پایان ساخت برای خودرو اونتادور فقط ۹۰ دقیقه در ۱۲ ایستگاه مختلف زمان می‌برد در حالی که در مدل هوراکان ۴۰ دقیقه در ۲۳ ایستگاه زمان صرف می‌شود.
هر یک در خطوط جداگانه مونتاژ ساخته شده و یک صفحه نمایش در بالای هر یک از ایستگاه‌ها نشان میدهد که خودرو در هر ایستگاه چه مدت زمانی توقف داشته است که این به مدیریت زمان کارگران و افزایش بازدهی آنان موثر بوده است.

1

لامبورگینی کارخانه ریخته گری ندارد بنابراین موتورهای ۱۰ و ۱۲ سیلندر که قدرت خودرو را تامین می‌کنند در خارج از کارخانه ساخته شده و به کارخانه لامبورگینی حمل شده و پروژه مونتاژ به صورت کامل با دست انجام می‌گیرد که صندلی نیز از جمله موارد ساخته شده در خارج از کارخانه است.
در ضمن یک غرفه ویژه از آرایه‌های وسیعی از شرایط نوری کمک می‌کند که اطمینان حاصل شود خودرو از همه گونه مشکل رنگ امیزی و سایر مشکلات مبرا استو کافی است کوچکترین گزارش ذکر شده در این غرفه کافی است تا دوباره خودرو به خط تولید بازگردد.

6

هنگامی‌که یک خودرو آماده تحویل می‌شود از طریق ۳ تست نهایی برای اطمینان حاصل کردن از سلامت خودرو به مالک جدید خوش شانس تحویل داده می‌شود که در دور اول لیزر و دوربین به بررسی تمامی‌قطعات خودرو از جمله سیستم‌های تعلیق و قطعات و پنل‌های بدن می‌پردازد و در تست دوم خودرو به مدت ۴۰ دقیقه با سرعت بالای ۱۸۰ کیلومتر در ساعت برای اطمینان از کارکرد تمام اجزای فیزیکی به حرکت واداشته می‌شود و در نهایم یک تست درایو کامل ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری در جاده‌های عمومی‌بر روی خودرو صورت می‌گیرد.
این سنت تست از سال ۱۹۶۳ در جاده‌های Sant’Agata انجام می‌شود و با این وجود مردم محلی این شانس را دارند تا همیشه نفس‌های جدیدترین محصولات گاوخشمگین را از نزدیک مشاهده و حس کنند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.