رونمایی مازراتی از سوپراسپرت MC20

خودروساز ایتالیایی از مدل جدید سوپراسپرت خود با نام مازراتیMC20 رونمایی کرد که یک انقلاب در پلتفرم محصولات این شرکت است.

به هر حال مازراتی رو به عنوان یک خودروساز لوکس میشناسیم تا سازنده خودروهای اسپرت، ولی حالا این شرکت با ماشین جدید ، قصد به چالش کشیدن رقبای ایتالیایی خود از جمله لامبورگینی و فراری را دارد.

ظاهر ماشین با خطوطی ساده طراحی شده تا به گفته طراحش کلاوس بوسه از مد روز پیروی نکرده و قدیمی نشود. طراح آلمانی این ماشین را به مجسمه‌ای ایتالیایی تشبیه می‌کند که روی پلتفرمی قرار دارد که با فن‌آوری مسابقات اتومبیلرانی ساخته شده است.

مشخصات فنی مازراتی MC20

خودروساز ایتالیایی پس از بیش از دو دهه، یک موتور کاملا جدید برای MC20 تدارک دیده است که یک موتور شش سیلندر است که در پشت سر راننده قرار داده شده است و دارای قدرت پیشرانه 630 اسب بخاری است که بدین ترتیب شتاب صفر تا صد این مازراتی MC20 زیر 3 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز بیش از 325 کیلومتر در ساعت است.

مازراتی اعلام کرده است که پس از عرضه MC20 در سال آینده، یک مدل بدون سقف و یک مدل تمام برقی از همین مدل نیز تولید خواهد کرد.

پروژه فیات-کرایسلر برای احیای مازراتی

شایان ذکر است که مازراتی MC20 بخشی از پروژه بزرگ‌تر فیات-کرایسلر برای احیای خودروساز ایتالیایی است و در ادامه نیز فیات-کرایسلر با گروه خودروسازی پی‌اس‌ای، مالک پژو و سیتروئن ادغام خواهد شد تا بزرگترین هولدینگ خودروسازی در جهان صورت گیرد.

طبق اعلام خودروساز ایتالیایی ، مازراتی MC20 با قیمت پایه ۲۵۰ هزار عرضه خواهد شدو این شرکت قرار است تا در چهار سال آینده سیزده مدل جدید به بازار عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.